سمن‌های زیست محیطی در دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: سمن‌های زیست محیطی بین دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

سید رحمان دانیالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه امروز  تفاهم‌نامه بین اداره کل حفاظت محیط زیست و دانشگاه اصفهان با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی که حفاظت محیط زیست را یک وظیفه عمومی تلقی می‌کند، منعقد شد، ‌اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه سعی شده است تا در راستای اعمال سیاست‌های زیست محیطی نظام و نیل به اهداف سند چشم‌انداز ۲۰ ساله استان در امور آمایش، محیط زیست و توسعه پایدار و بنابر ضرورت توسعه مشارکت جامعه دانشگاهی گام برداریم.

وی اهداف این تفاهم‌نامه را ارتقای مطالعات و تحقیقات محیط زیستی از طریق افزایش سطح مشارکت جامعه دانشگاهی در انجام طرح‌ها و برنامه‌های زیست محیطی در راستای مدیریت، پیشگیری از آلودگی و تخریب محیط در استان اصفهان دانست و افزود: دانش افزایی برای ترویج فرهنگ، اخلاق و سواد محیط زیستی در بین اقشار مختلف جامعه که به عنوان یک اصل از اصول شهروندی و یکی از مهارت‌های زندگی تلقی می‌شود نیز از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه اصفهان می‌تواند برای انجام طرح‌های تحقیقاتی خود از ظرفیت‌های مطالعاتی مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست و موزه‌های تنوع زیستی استان استفاده کند، گفت: مشارکت در برنامه‌های علمی، فرهنگی و آموزشی در سطح جامعه و برگزاری برنامه‌های مختلف علمی و فرهنگی از دیگر مواد انعقاد این تفاهم‌نامه است.

وی مشارکت دو جانبه در حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های محیط زیستی در قالب حمایت از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی را نیز از دیگر بخش‌های این تفاهم‌نامه  عنوان کرد و گفت: تهیه بانک‌های اطلاعاتی مورد نیاز دو طرف از جمله بانک متخصصان محیط نیز از تعهدات دو طرف این تفاهم‌نامه است.

دانیالی تصریح کرد: ظرفیت‌سازی برای ایجاد و توسعه کمی و کیفی سمن‌ها و تشکل‌های دانشجویی در زمینه محیط زیست و توسعه پایدار با استفاده از توانایی دانشجویان علاقمند از سوی دانشگاه نیز از دیگر مواد درج شده در این تفاهم‌نامه است.

کد خبر 349539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.