۱۰ نقطه شهر کاشان پایش تصویری می شود

کاشان - شهردار کاشان، از اجرای پایش تصویری در ۱۰ نقطه ترافیکی و امنیتی شهر تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید ابریشمی راد، در پنجاه و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اظهار کرد: بعد از سال ها ۳۰۰ میلیون تومان از محل جرائم کاشان از استان به این شهرستان تعلق گرفت که با این اعتبار ۱۰ نقطه ضروری در شهر مجهز به سیستم مانیتورینگ و پایش شهری خواهد شد و الباقی هزینه این طرح از محل اعتبارات شهرداری خریداری می شود.

وی افزود: در صورتی که هر سال ۱۰ تا ۱۵ نقطه تحت پوشش قرار بگیرد در چهار سال آینده تمام گلوگاه ها و نقاط حساس شهر در برنامه سه ساله شهرداری پایش تصویری و مانیتورینگ می شود.

شهردار کاشان، با بیان اینکه تغییرات در هنگام اجرای پروژه ها به دلیل عدم اعمال نظر کارشناسان خسارت زیادی را تحمیل می کند، تصریح کرد: شهرداری کاشان با اجرای طرح کمیسیون تصویب طرح ها در حوزه عمرانی با حضور دو نفر از کارشناسان سعی کرده تا قبل از آغاز پروژه ها نظریه ها و دیدگاه ها مطرح و تغییرات لازم اعمال شود.

ابریشمی راد، انتقال و بهرگیری از پساب را از پروژه های مهم شهرداری برشمرد و گفت: پروژه انتقال پساب در کاشان با هزینه سه میلیارد ریال انجام خواهد شد.

برای ایجاد سیل بند، منتظر میراث نمی شویم

وی با اشاره به مشکل شهرداری با میراث فرهنگی برای انسداد بلوار امام خامنه ای گفت: دو نقطه آسیب پذیر شامل مجموعه مسکن مهر و دریاچه ناجی آباد در شهرستان وجود دارد که اگر حجم بارندگی از آن بیشتر و سرریز شد سیلاب جاری می شود به همین خاطر نمی توانیم به خاطر امنیت و سلامت مردم منتظر میراث شویم.

شهردار کاشان خاطرنشان کرد: برای هدایت آبهای بالادست یک سیل بند در بالادست اتوبان اجرا کنیم و آب را از مجموعه سفید آب پایین دست در اراضی ملی ارسال البته به شرطی که این امکان داده شود تا امتداد کانال به رودخانه لتحر وصل شود.

تخصیص اعتبار ۲ میلیاردی برای اجرای طرح آبخوان در بالادست کاشان

ابریشمی راد، با اشاره به تخصیص اعتبار دو میلیاردی برای اجرای طرح آبخوان افزود: این اعتبار برای اجرای آبخوان در بالادست کاشان از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی با اجازه مقام معظم رهبری اختصاص یافته است و بزودی این پروژه اجرا خواهد شد.

شهردار کاشان، رفع مشکل معارضان در ایجاد آبخوان را با همکاری دادگستری و دادستانی خواستار شد و گفت: ایجاد آبخوان به صوت کامل با هفت بند نیازمند رای دادگاه و رفع مشکل مالکیت رفع مالکیت است.

وی افزود: اگرموضوع چم رود حل شود برای حیدر نیز راهکار جدیدی به ویژه با اجرای آبخوان در بالای پارک شهر و هدایت سیل به این مجموعه دو سه هزار هکتاری ارائه می شود.

کد خبر 349516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.