کاهش تلفات کوه صفه نیازمند کمک سایر ارگان‌ها است

رییس هیئت کوهنوردی استان اصفهان گفت: به‌منظور کاهش تلفات ناشی از سقوط کوهنوردان در کوه صفه علاوه بر برنامه‌های آموزشی که از سوی هیئت کوهنوردی استان برگزار می‌شود، به کمک سایر ارگان‌ها نیازمندیم.

مهدی نصر اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد فعالیت‌های هیئت در سال ۹۷، اظهار کرد: دوره‌های استعدادیابی متعددی را از ابتدای امسال داشتیم که بازخورد خوبی هم داشته است. دوره‌های آموزشی ویژه کوهنوردان و علاقه‌مندان به این ورزش را در ورزشگاه شهید چمران برگزار و جمعه‌های هر هفته نیز کلاس‌های آموزشی در کوه صفه برگزار می کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به کم‌آبی و بحران این مسئله در استان با همکاری اداره آب و فاضلاب استان اصفهان در کوه صفه همایش‌های کوهنوردی با موضوع مصرف بهینه آب برگزار شد. همچنین با سایر هیئت‌های ورزشی از جمله هیئت دوچرخه‌سواری استان نیز همایش‌های مختلف دیگری نیز برگزار کردیم.

رییس هیئت کوهنوردی استان اصفهان با بیان اینکه طبق تقویم ورزشی که در ابتدای سال تدوین و به اداره‌کل ورزش و جوانان استان تقدیم کردیم پیش می‌رویم، ادامه داد: بانوان کوهنورد هیئت هر هفته برنامه کوهپیمایی داشته و تا الان به مناطقی از جمله کوه کرکس صعود کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و همایش‌های مختلف به میزبانی اصفهان، گفت: این دوره‌ها با اساتید ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود و اخیراً نیز همایش دره‌نوردی با حضور مدرس خارجی در اصفهان برگزار شد. ضمن اینکه در کنار این برنامه ها تمرکز روی باشگاه ها داریم و بر برنامه آن ها نظارت می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث در کوه صفه، هیئت کوهنوردی استان اصفهان کلاس‌های آموزشی را در این زمینه برگزار می‌کند اما به‌منظور کاهش تلفات ناشی از کوهنوردی در کوه صفه به کمک و همکاری سایر دستگاه‌ها و ارگان‌های دیگر هم نیازمند هستیم.

کد خبر 349487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.