۲۱ نفر بر اثر برق‌گرفتگی و غرق‌شدگی جان باختند

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: ۲۱ نفر در سه ماهه امسال در استان اصفهان بر اثر غرق‌شدگی و برق‌گرفتگی جان باختند.

علی سلیمانی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آمار برق‌گرفتگی در سه ماهه نخست امسال در استان اصفهان اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۰ نفر که همگی مرد بودند بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

وی به افزایش مرگ و میر ناشی از برق‌گرفتگی در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: با افزایش حدود ۱۰ درصدی این آمار رو به رو بوده‌ایم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به کاهش آمار غرق‌شدگی در استان اصفهان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این مدت آمار فوت‌شدگان ناشی از غرق‌شدگی ۱۱ نفر شامل ۱۰ مرد و یک زن بوده است که نسبت به ۱۷ نفر فوتی سال گذشته کاهش داشته است. ۱۰ نفر از این افراد در استخرهای کشاورزی غرق شده اند.

سلیمانی‌پور همچنین به کاهش آمار متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در سه ماهه اول امسال ۲۰۹ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و۱۶۵نفر از آنها مجوز سقط درمانی دریافت کرده‌اند.

وی تصریح کرد:  آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در سه ماهه اول سال جاری  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲.۸درصد کاهش داشته است.

کد خبر 349435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.