تنها از یک چهارم پساب کشور استفاده می‌شود

وزیر نیرو با بیان اینکه ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود گفت: متاسفانه تنها از یک چهارم این میزان استفاده می‌شود.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان در آیین بهره‌برداری از شبکه و تصفیه‌خانه فاضلاب اردکان با اشاره به میزان تولید پساب در کشور اظهار کرد: چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب در کشور تولید می‌شود اما تنها یک چهارم این میزان تصفیه و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ قرارداد بیع متقابل با بخش خصوصی در وزارت نیرو امضا شده است، گفت: تاکنون ۱۱ مورد از این پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه کشور ما کشور کم آبی است و ما باید با این کم آبی سازگار شویم گفت: اما در عین کم آبی و مشکلاتی ‌که در تامین آب شرب داریم، موضوع روشن و قطعی آن است که مطمئن‌ترین منبع آب در کشور پساب است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

اردکانیان اضافه کرد: خوشبختانه اخیرا صنعت ما به درستی این موضوع را متوجه شده که هر نوع سرمایه‌گذاری در این حوزه (تصفیه پساب)، سرمایه‌گذاری مطمئن و با تضمینی است.

وزیر نیرو نیاز آب شرب کشور را حدود هفت و نیم میلیارد متر مکعب آب اعلام کرد و گفت: از این میزان، حدود چهار و نیم میلیارد متر مکعب پساب تولید می‌شود که باید آن را جمع‌آوری کنیم در غیر این صورت این پساب به محیط زیست ضربه می‌زند و امکان بهره‌مندی از آن را هم از دست می‌دهیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب پساب هم اکنون حدود یک میلیارد متر مکعب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و این اصلا مناسب نیست و باید بتوانیم هرچه سریع‌تر در این زمینه وضعیت استفاده از پساب را بهتر کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زمینه حضور بخش خصوصی را به صورت کامل در این عرصه فراهم کرده و می‌کنیم، گفت: با مشارکت بخش خصوصی بخش عظیمی از آب را می‌توانیم مجددا در چرخه قرار دهیم.

کد خبر 349420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.