از چالش حضور و غیاب تا چانه زنی برای آب

برخی از نمایندگان استان اصفهان در هفته‌ای که گذشت فعالانه پیرامون مسائل روز کشور و استان اصفهان اظهار نظر کرده اند و کنترل صحیح برداشتهای زاینده رود، کنترل بازار و لزوم تشکیل کمیته ای برای مقابله به مثل با آمریکا از درخواست‌های جدی آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن کامران دستجردی(نماینده اصفهان) در نشست علنی روز چهارشنبه-۳ مرداد- در تذکری شفاهی تاکید کرد: متأسفانه در شرایطی که  ۲۰۰ هزار کشاورز برای تامین آب با مشکل مواجه هستند، خسارات کشاورزان پرداخت نشده و ساماندهی رودخانه نیز صورت نگرفته است، شاهد بارگذاری جدید هستیم. بهره‌برداری‌های جدید از زاینده رود در حالی است که شورای عالی آب مقرر کرده که برداشت خلاف قانون انجام نشود تا حقابه داران به حقشان برسند.

مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس نیز در پاسخ به تذکر کامران گفت: در جلسه ای این موضوع را پیگیری کنید.

بقال محله بهتر از آقای سیف سکه‌توزیع می‌کرد

حسینعلی حاجی دلیگانی(نماینده مردم شاهین‌شهر) در جلسه علنی روز (سه‌شنبه-۲ مرداد) مجلس و در جریان بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مخالفت با این لایحه، اظهار کرد: ما باید به اولویت‌ها بپردازیم باید ببینیم چرا برخی تولیدکنندگان دست از تولید کشیدند و سرمایه‌های خود را برای دلالی ارز و طلا اختصاص دادند. اگر بقال محله شما را می‌گذاشتند بهتر از آقای سیف سکه‌ها را توزیع می‌کرد، یا اگر طلافروش صراف محل شما را می‌گذاشتند بهتر از ایشان ارز را مدیریت می‌کرد.

حاجی دلیگانی در پایان خواستار ارائه گزارش درباره جلسات شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه شد و گفت: مردم باید بدانند چه تصمیماتی در این شورا اتخاذ می‌شود، ما تاکنون گزارشی در این باره نشنیده‌ایم.

آقای رییس‌جمهور؛ به فکر خزانه کشور باشید

 سیدمحمدجواد ابطحی(نماینده خمینی شهر) در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی روز (چهارشنبه- ۳ مرداد)مجلس، بیان کرد: از اینگونه مواضع رییس‌جمهور که فرمودند آمریکا با دم شیر بازی نکند تشکر می‌کنیم، ولی آقای رییس‌جمهور شما نیز به فکر خزانه باشید، با ارز ۴۲۰۰ تومان سطل آشغال وارد شده است، ۶۰ تن طلا به صورت سکه در بازار حراج شده است، ارز مسافرتی نیز در حال خالی کردن خزانه است. آژانس‌ها به دنبال مسافر مجانی می‌گردند.

ایجاد گلخانه در شرق اصفهان خوب است

وی در تذکری دیگر بیان کرد: مساله آب را باید جدی گرفت. گفته می‌شود قصد دارند در شرق اصفهان و سایر نقاط گلخانه ایجاد کنند، کار خوبی است ولی آب باغات خمینی‌شهر و فلاورجان را نیز باید در نظر گرفت، چرا که باغات در حال خشک شدن هستند.

«حقوق کودکان» فعلا اولویت کشور نیست

سید محمدجواد ابطحی( نماینده مردم خمینی‌شهر) در جلسه علنی روز (سه‌شنبه، ۲ مرداد) در مخالفت با کلیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، گفت: اولویت‌های مجلس باید جابه‌جا شود.

وی با تأکید بر اینکه در شرایط موجود که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اولویت کشور تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان نیست، اظهار کرد: رسیدگی به مسکن، ارز و بیکاری باید در اولویت مجلس قرار گیرد. در زمانی که دشمن اتاق عملیات جنگی و اقتصادی تشکیل داده، تصویب لایحه حمایت از حقوق کودکان نباید در اولویت قرار گیرد، زیرا در سال ۱۳۸۱ قانون تصویب کردیم و استخوان‌بندی این لایحه نیز به همان قانون باز می‌گردد، بنابراین نیازی به وضع قانون جدید نیست.

 ستاد مقابله به‌مثل با اقدامات آمریکا تشکیل شود

زهرا سعیدی(نماینده مبارکه) در نشست علنی روز (چهارشنبه، ۳ مرداد)، گفت: از همکاران نماینده مجلس برای تصویب طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان قدردانی می‌کنم چرا که با انجام این مهم به وعده انتخاباتی خود برای توجه به مطالبات جوانان، پایبند بودند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس افزود: شکستن کمر داعش با محوریت ایران توسط جبهه مقاومت کار کمی نبود، آمریکایی‌ها به دلیل ناامیدی از داعش میدان اصلی جنگ را از طریق اخلال در بازارها می‌خواهند، دنبال کنند و فرماندهی جنگ را در اختیار وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار داده‌اند؛ در این زمینه از مواضع رییس جمهور حمایت می‌کنم و از ایشان درخواست دارم شخصاً ستاد مقابله به مثل را تشکیل دهد. باید با راهبردی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به مصاف دشمنان رفت و در رده‌های مدیریتی از جوانان باانگیزه استفاده شود. از قوه قضائیه درخواست می‌کنم با دانه درشت‌ها و تروریست‌های اقتصادی برخورد قاطع کنند.

از وزارت نیرو انتقاد دارم

عضو فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: از وزارت نیرو به خاطر سوء‌مدیریت در خصوص مدیریت منابع آب انتقاد دارم؛  چرا که مردم استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد را نباید به خاطر سوء مدیریت به جان هم انداخت. بنابراین از وزارتخانه‌های کشور و نیرو و همچنین شورای عالی آب درخواست اجرای صحیح قوانین را دارم و نکته پایانی اینکه باید به مشکلات جاده‌ها و کنارگذر در حوزه انتخابیه‌ام رسیدگی شود.

دعوت از همکاران به چالش شفاف سازی حضور و غیاب

در شرایطی که موضوع حضور و غیاب نمایندگان در صحن علنی برخی مواقع و به دلیل تعداد بالای نمایندگان غایب، حاشیه‌های زیادی را به همراه داشته، حسینعلی حاجی‌دلیگانی اخیراً لیست حضور و غیاب خود در سال ۹۶ را  در فضای مجازی منتشر کرد و در صفحه توئیتر خود نیز از سایر نمایندگان دعوت کرده تا این اقدام را برای شفاف‌سازی انجام دهند.

تذکرات کتبی نمایندگان مجلس شورای اسلامی

یکشنبه-۳۱ تیر

احمد سالک به رییس‌جمهور و وزیر نیرو: اجرایی شدن مصوبات شورای عالی آب، اجازه ندهید بحران آب شرب و بحران آب کشاورزی به فتنه آب تبدیل شود. ضرورت دارد که اقدام فوری صورت گیرد.

سیدناصر موسوی لارگانی به وزرای نیرو و کشور: لزوم جلوگیری از اجرای طرح‌های صنعتی و کشاورزی، آب‌بر در حوزه بالادست زاینده‌رود و برخورد با متخلفین، به وزیر جهاد کشاورزی: لزوم حل سریع مشکل آب باغات شهرستان فلاورجان و جلوگیری از خشک شدن درختان باغات، به وزیر کار و وزیر ورزش: ضرورت اقدام سریع در راستای تامین بودجه لازم برای باشگاه ذوب‌آهن اصفهان و حمایت از مدیریت این باشگاه و جلوگیری از به حاشیه رفتن این باشگاه.

عباسعلی پوبافرانی به وزیر جهاد کشاورزی: علت افزایش قیمت نهادهای ذرت و سویا

سیدجواد ساداتی‌نژاد به ریس‌جمهور: رسیدگی به وضع فرش ماشینی در شهرستان‌های حوزه انتخابیه به دلیل نبود مواد اولیه.

احمد سالک به وزیر نیرو: قطع و وصل مکرر برق موجب وارد شدن خسارات فراوان به مردم و بخش صنعت و کشاورزی شده است، نحوه پرداخت خسارت مردم را تعیین کنید، به وزیر آموزش و پرورش: توضیح رفتارهای خلاف شرع در آزمون المپیاد زیست شناسی در توزیع نحوه برخورد با زمینه‌سازان این اتفاق غیرقانونی.

چهارشنبه-۳ مرداد

ناهید تاج‌الدین به وزیر نیرو:  عدم جلوگیری از تضییع حقوق حقابه‌داران استان اصفهان

سید جواد ساداتی‌نژاد به وزیر اقتصاد:  باید فکری برای تأمین مالی ریسندگان کاشان و بیدگل شود؛ چرا که بیکاری وحشتناکی در راه است.

ابوالفضل ابوترابی به وزیر دادگستری:  علی رغم تکلیف برنامه ششم توسعه در خصوص دولت الکترونیک قوه قضائیه هنوز حاضر به ارائه خدمات الکترونیک به سایر دستگاه دولتی نشده است علت چیست؟

حسینعلی حاجی دلیگانی به وزیر  اقتصاد: چرا برخلاف قوانین و مقررات افراد بازنشسته را به سمت مدیرعاملی بانک و شرکت‌های زیرمجموعه وزارت اقتصاد منصوب می‌کنید؟

اصغر سلیمی به رییس جمهور درباره استفاده از میوه های وارداتی در پذیرایی ادارات دولتی و وابسته به دولت در سال حمایت از کالای ایرانی

کد خبر 349292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.