توسعه شهر زاینده رود از مسیر تقویت گردشگری می‌گذرد

لنجان-شهردار زاینده رود گفت: شرایط آب و هوایی مساعد و سرسبزی شهر زاینده رود زمینه مناسبی را برای جذب مسافر و ایجاد اشتغال مهیا کرده و قطعا با مدیریت می توان این مهم را به یک فرصت برای توسعه همه جانبه این شهر تبدیل کرد.

ابوالفضل توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان با اشاره به مسایل و مشکلات اقتصادی که امروز شهرداری ها با آن مواجه هستند،  اظهار کرد:  شهرداری‌ها برای کسب درآمد پایدار راهی جز شناسایی مزیت های شهر و جذب سرمایه گذار بخش خصوص برای رونق اقتصادی ندارند.

وی افزود: با توجه به رویکرد شهرداری های شهرستان لنجان در سال های اخیر در راستای ایجاد زیرساخت و کسب درآمدهای پایدار با استفاده از پتانسیل های موجود در منطقه با پیگیری های انجام شده از سوی شورای سرمایه گذاری شهرداری زاینده رود و اعضای شورای اسلامی این شهر نخستین تفاهم نامه احداث منطقه گردشگری در شهر زاینده رود بین اداره کل بنیاد مسکن اصفهان و شهرداری منعقد شد.

شهردار زاینده رود تصریح کرد: شهرداری زاینده رود با انعقاد این تفاهم نامه به دنبال آن بوده تا با فراهم کردن و توسعه زیرساخت های گردشگری، به سمت ایجاد درآمد پایدار و گسترش فرهنگ اجتماعی و معرفی منطقه و به ویژه محلات مختلف شهر زاینده رود گام بردارد.

وی با بیان اینکه محله کله مسیح یکی از محلاتی است که از ویژگی های خاصی برای ایجاد منطقه گردشگری برخوردار است، ادامه داد: موقعیت ویژه جغرافیایی شهر زاینده رود، وجود پنج محله و جاذبه‌های طبیعی به همراه میراث فرهنگی منحصر به فرد این محلات سرمایه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهر و شهرداری به شمار می آید.

توکلی اضافه کرد: شرایط آب و هوایی مساعد و سرسبزی شهر زاینده رود زمینه مناسبی را برای جذب مسافر و ایجاد اشتغال مهیا کرده و قطعا با مدیریت می توان این مهم را به یک فرصت برای توسعه همه جانبه این شهر تبدیل کرد.

وی عنوان کرد: ایجاد درآمد در حوزه گردشگری شهری نیازمند داشتن برنامه و طرح های کاربردی در زمینه تقویت زیرساخت های صنعت گردشگری و ایجاد مجتمع های رفاهی اقامتی و تفریحی و بازارچه های محلی برای ارایه صنایع دستی و محصولات بومی است بر همین اساس زمینی به مساحت پنج هکتار برای اجرای طرح منطقه گردشگری شهر زاینده رود در نظر گرفته شده است.

شهردار زاینده رود گفت: ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه گردشگری شهر زاینده رود در قالب بسته های سرمایه گذاری مهیا است تا بتوانیم آن را در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار داده و این منطقه گردشگری را با سرعت هرچه بیشتر به بهره برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: با هم‌صدایی تمام نهادهای مرتبط با مدیریت شهری و دستگاه های متولی حوزه گردشگری در راستای کاهش بروکراسی اداری می‌توانیم به سمت توسعه پایدار شهر حرکت کرده و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری ها را مرتفع کنیم.

توکلی یادآور شد: قطعا با اجرایی شدن طرح منطقه گردشگری شهر زاینده رود شاهد رونق کسب و کارهای خرد خواهیم بود و با ظرفیت هایی که در بین مردم و هنرمندان این شهر وجود دارد آنان نیز می توانند به ایده‌پردازان حوزه گردشگری تبدیل شوند و با حداقل سرمایه‌گذاری، اشتغال پایدار را برای خود و دیگران ایجاد کنند.

کد خبر 349045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.