اجرای رایگان طرح مشاوره ژنتیک در شهرضا

شهرضا - مسئول واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرضا از انجام رایگان ویزیت بالینی و آزمایشات تشخیصی ژنتیک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سعیده حسینی عصر امروز در جلسه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرضا، با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در فعالیت‌های اجتماعی، اظهار کرد: تجربه انقلاب اسلامی ثابت کرده است که در هرکجا کارها به مردم واگذار و به آنان اعتماد شود، موفقیت قطعی است.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مردمی واسطه بین مسئولان و مردم هستند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همواره نهادی تأثیرگذار در برابر انواع هجمه‌های دشمنان بوده‌اند و در طول تاریخ انقلاب کارایی خود را در بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی، ثابت کرده‌اند.

مسئول واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه مساجد مهمترین پایگاه‌های انقلابی هستند، گفت: افزایش آگاهی‌های مردم در همه زمینه‌ها، ایجاد ارتباطات مستقیم بین مردم و مسئولان و تقویت روحیه حق طلبی و مبارزه جویی مردم، از مهمترین کارکردهای مسجد در فرهنگ انقلاب هستند.

حسینی با اشاره به طرح‌های اجتماع محور بهزیستی، اظهار کرد: اداره بهزیستی در طرح آموزش روانشناختی با موضوعاتی همچون آموزش خانواده، آموزش پیش از ازدواج با اولویت گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال، سواد رسانه، فرزندپروری و پیشگیری از اعتیاد، به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خدمت می‌کند.

وی ادامه داد: مربیان گروه همیاران سلامت روان اداره بهزیستی شهرضا به صورت رایگان، این آموزش‌ها را در کلاس‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌کنند.

مسئول واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرضا با اشاره به اجرای طرح بینایی سنجی کودکان، تصریح کرد: این طرح ویژه کودکان سه تا شش سال است و اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند از تخفیف ۸۰ درصدی هزینه ارایه این طرح برخوردار شوند.

حسینی از اجرای رایگان طرح مشاوره ژنتیک در این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح شامل ویزیت بالینی و آزمایشات تشخیصی طبی است که در کلینیک کسایی شهرضا ارایه می‌شود.

وی تصریح کرد: زوج‌های جوان همواره از هزینه بالای آزمایشات مشاوره ژنتیک گلایه داشتند، اما اکنون با اجرای این طرح این نگرانی برطرف شده و به سادگی امکان پیشگیری از معلولیت‌های مادرزادی فراهم شده است.

مسئول واحد پیشگیری اداره بهزیستی شهرضا با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۹ هزار بیماری ژنتیکی شناخته شده است، اظهار کرد: تولد فرزند معلول هزینه‌های زیادی را بر اقتصاد خانواده‌ها و دولت تحمیل می‌کند، این در حالی است که یافته‌های علمی ثابت کرده است بسیاری از بیماری‌هایی که در گذشته ناشناخته بودند، دارای پایه ژنتیکی هستند.

کد خبر 349037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.