۴ دغدغه ای که شورایی ها بیان کردند

نظارت ویژه بر پیاده‌راه سازی چهارباغ عباسی، لزوم خاموشی آب نماها در مناطقی از شهر، تحقق شهرداری الکترونیک تا مرداد ماه و نگرانی از میزان درآمدهای شهرداری اصفهان از جمله دغدغه هایی بود که امروز اعضای شورای شهر اصفهان بیان کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، چهار تن از اعضای شورای شهر اصفهان امروز (یکشنبه) در چهل و یکمین جلسه علنی  مطالب مهمی را بیان کردند که شرح آن در ذیل می آید:

شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک میلاد امام رضا (ع) با اشاره به بازدید از پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ اظهار کرد: این پروژه هزینه‌های اقتصادی، محیط زیستی و اجتماعی زیادی را به شهر تحمیل کرده و باید نظارت بر روی اجرای آن در دستور کار ویژه شهردار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در بهره‌برداری از پروژه پیاده‌راه سازی چهارباغ نباید کیفیت، قربانی سرعت شود، تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان و تسریع در اجرای این پروژه بهتر است که اعضای شورای اسلامی شهر نیز از این پروژه بازدید و نظارت بیشتری را بر روند اجرای آن داشته باشند.

شهرداری در کاهش مصرف آب با مردم همدردی کند

همچنین کوروش خسروی، رییس مرکز پژوهش‌های شورای شهر نیز در ادامه این جلسه علنی به لزوم همدردی و همراهی شهرداری اصفهان با شهروندان در خصوص صرفه‌جویی در مصرف آب تاکید کرد و گفت: گزارش‌های رسمی وجود دارد که در برخی مناطق صرفه‌جویی لازم در مصرف آب مشاهده نمیشود و باید در این زمینه معاونت خدمات شهری توجه لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: بهتر است در ساعاتی از روز آبنماهای شهرداری در مناطق خاموش و گونه‌های کم مصرف آب جایگزین گونه‌های پرمصرف شود.

رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: شهرداری در حوزه کاهش مصرف آب به ویژه در ساختمان‌های اداری اقدامات خوبی را انجام داده اما برای شهروندان ملموس نبوده است.

شهرداری الکترونیک محقق شود

عباسعلی جوادی، رییس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری نیز در این جلسه علنی به بدعهدی مدیریت شهری در راستای شفاف‌سازی فعالیتها اشاره کرد و گفت: ما هنوز موفق به ایجاد شهرداری الکترونیک نشده‌ایم و باید مرداد ماه اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

میزان درآمدهای شهرداری نگران کننده است

همچنین نصیر ملت، رییس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان به شرایط نامساعد سیاسی و اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: کشور در رکود سنگینی به سر می‌برد و درآمد شهرداریها نیز از این شرایط تاثیرپذیر است.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت چهار ماه از سال تنها ۳۰۰ میلیارد تومان از بودجه سه هزار میلیارد تومانی شهرداری اصفهان محقق شده است، اضافه کرد: این در حالی است که باید حداقل یک هزار میلیارد تومان از این بودجه محقق می‌شد.

رییس کمیسیون امور اقتصادی، گردشگری و حقوقی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ۵۴ درصد از درآمدهای شهرداری وابسته به ساخت و ساز است، تصریح کرد: این در حالی است که انبوه‌سازان در شرایط فعلی جرات ورود به فضای ساخت و ساز را ندارند و این امر برای شهرداری مشکل ساز شده است.

وی به لزوم مشارکت بخش خصوصی برای جبران کاهش درآمدهای شهرداری اشاره کرد و افزود: ضروی است که هر چه زودتر در این زمینه برنامه‌ریزی شود تا با مشکلات جدیتر روبه‌رو نشویم.

کد خبر 348926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.