غربالگری بینایی و شنوایی ۲۵۰هزار کودک در اصفهان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: سال گذشته ۲۵۰ هزار کودک در استان اصفهان در طرح غربالگری بینایی و شنوایی شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدسعید محمدی ظهر امروز (شنبه) در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه غربالگری نوزادان برای پیشگیری از معلولیت‌ها از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در این بخش است، اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار کودک غربالگری شنوایی و ۱۸۰هزار کودک غربالگری بینایی شدند.

وی تصریح کرد: در غربالگری بینایی ۱۲هزار کودک مشکوک به کم بینایی شناسایی و در نهایت ۲۱۰۰ مورد از این کودکان نیاز به درمان داشتند.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان خدمات مشاوره ژنتیک را یکی دیگر از فعالیت‌های معاونت پیشگیری بهزیستی استان اصفهان دانست و افزود: علاوه بر مشاوره ژنتیک و پرداخت هزینه‌های  این مشاوره که گاهی بیش از پنج میلیون تومان است، برای خانواده‌های تحت پوشش  تمام هزینه‌ها را بهزیستی پرداخت می‌کند. همچنین دو طرح مشاوره پیش از ازدواج و غربالگری ژنتیک در ۱۱ شهرستان استان انجام می‌شود.

وی در خصوص مراکز ارائه خدمات به معتادان گفت: ۵۵ مرکز درمان سرپایی و ۵۷ مرکز اقامتی میان مدت در استان فعال است. همچنین دو مرکز اجتماع درمان مدار به معتادان خدمات ارائه می‌کند.

محمدی در خصوص طرح موبایل سنتر گفت: مراکز موبایل سنتر به صورت تیم‌های سیار به مناطقی که محل تجمع معتادان است مراجعه و وسایل پیشگیری از رفتار های پرخطر را در اختیار این معتادان قرار می دهند.

وی در خصوص طرح باشگاه مثبت گفت: این طرح در یک مرکز در اصفهان و یک مرکز در کاشان اجرا می‌شود که در آن افراد مبتلا به HIV مثبت آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای خارج از انزوای فردی و اجتماعی را دریافت می‌کنند.

کد خبر 348877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.