۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
شهر قلعه ها در حال تخریب است

شهردار طالخونچه گفت: شهر قلعه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته و در حال تخریب است.

سید محمد اطیابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مشکلات گردشگری، نهادینه است و باید رفع شود و در شرایط کنونی با اینکه دیدگاه‌ها نسبت به گردشگری تغییر کرده و روند روبه توسعه‌ای داشته، اما باز هم نیازمند تغییرات اساسی است.

وی با بیان اینکه شاید تنها ۱۰ درصد در خصوص گردشگری در اصفهان کار کرده‌ایم، افزود: گردشگری در اصفهان همچنان جای کار بسیاری دارد و حتی تلاش شبانه‌روزی هم در این زمینه کم است.

شهردار طالخونچه خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده که ورود بخش دولتی در هر کاری، سختی و قوانین دست‌ و پاگیری دارد و به همین‌دلیل است که واگذاری امور به بخش خصوصی بسیار راهگشا و موثر است؛ این اتفاق افتاده است، اما باید این بخش وسیع‌تر شود.

اطیابی تصریح کرد: بخش خصوصی به‌دنبال درآمد و سوددهی است و راهکارهای بسیارخوبی در این زمینه ارایه می‌کند که آن راهکارها در بخش دولتی شاید عملاً قابل اجرا نباشد.

وی با اشاره به لزوم ارتباط گسترده با کشورهای دیگر بر اساس منافع ملی، گفت: اگر بوم‌گردی در اصفهان فعال شود، بسیار پیشرفت می‌کنیم، «شهرستان طالخونچه به شهر قلعه ها معروف است» و شهری را در کشور سراغ ندارم که این تعداد قلعه را در خود جای داده باشد.

شهردار طالخونچه با بیان اینکه متأسفانه این قلعه‌ها مورد بی‌مهری قرار گرفته و در حال تخریب است، گفت: رویکرد شهرداری و اعضای شورای شهر طالخونچه این است که گردشگری در اولویت قرار گیرد و قلعه‌های تاریخی این شهر را مرمت کنند.

وی با تاکید بر لزوم توسعۀ گردشگری خوراک و اشاره به نان طالخونچه افزود: نان طالخونچه بهترین نان کشور است و بهترین کیفیت را دارد، اما کمتر شناخته‌شده و متأسفانه هنوز  روی صادرات آن اقدام خاصی انجام نشده است.

کد خبر 348809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خاتون IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    بله نان طالخونچه نظیر ندارد
  • مهر ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
    2 0
    طالخونچه قلعه هایی بسیار زیبا دارد و متاسفانه فقط در یک مورد مقداری مرمت صورت گرفته است. شهرداری میبایست شرایطی را برای مالکین اصلی قلعه ها فراهم کند تا اقدام به بازسازی زیر نظر پیمانکاران مورد تایید میراث صورت گیرد. وام بدون بهره بهترین کمک شهرداری در این زمینه میتواند باشد. اگر شهرداری مثل مبارکه بابت آلودگی از مجتمع فولاد میتوانست پول دریافت کند و در غالب وام به مالکین اصلی قلعه ها بدهد مسئله تامین مالی هم حل میشد.
  • ....... GB ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۲
    1 0
    سلام .... نان طالخونچه واقعا خوش بو و خوش مزه است بی نظیر است ... باید این نان را در اصفهان گسترش داد.... شهردار طالخونچه قلعه های تاریخی را مرمت سازید .. واقعا شهر یه جاذبه گردشگری میشود