راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان از راه اندازی سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این سامانه که به زودی رونمایی خواهد شد، شهرداری در خانه شهروندان است.

وحید مهدویان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: با استفاده از سامانه خدمات الکترونیکی شهروندان، مردم می‌توانند به تمام اطلاعات شهری از جمله گذشته و حال شهر، طرح‌هایی که برای آینده شهر در حوزه شهرسازی تعریف شده، همچنین مباحث مالی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز دسترسی آزاد و بدون واسطه داشته باشند.

وی افزود: با این سامانه شهروندان اگر ملکی خریداری کرده و یا قصد خریدار آن را دارند، می‌توانند اطلاعات مربوط به ملک را در کمتر از یک دقیقه به دست آورده و از مباحث مالی و هزینه‌های صدور پروانه آن بدون مراجعه به شهرداری مطلع شوند.

مدیر طرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: یکی دیگر از پروژه‌هایی که در راستای شفاف‌سازی و حذف رانت‌های اطلاعاتی در حوزه شهرسازی کلید خورد، سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد است که در دو فاز کلی تعریف شد.

وی با بیان اینکه فاز اول سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد، الکترونیکی کردن تمام فعالیت‌ها و اطلاعات کاغذی و دستی در شهرداری اصفهان بود، خاطرنشان کرد: این سیستم در حال حاضر در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان اجرایی شده است.

مهدویان گفت: با اجرای این فاز تمام اقدامات دستی، سلیقه‌ای و پنهان از جمله ضوابط شهرسازی، محاسبات عوارض، تراکم و صدور پروانه های ساختمانی که در شهرداری اصفهان انجام می‌شد، به صورت کامل الکترونیکی شده و تمام فعالیت‌ها و اقدامات کاربران در شهرداری به صورت شفاف قابلیت رصد و کنترل توسط مدیریت شهری را دارد.

وی اظهارکرد: ثمره فاز اول سیستم مکانیزه شهرسازی و درآمد، علاوه بر کنترل و رصد شفاف عملکرد، صدور مجوزها و تبدیل آنها از حالت دستی به الکترونیکی در حوزه شهرسازی و درآمد با امکان صحت‌سنجی است.

مدیرطرح شهرسازی الکترونیک و برون سپاری معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با بیان اینکه فاز دوم در قالب اپلیکیشن و تحت عنوان جمع‌سپاری و هوشمندسازی رونمایی می‌شود، ادامه داد: با اجرای این طرح مالکان می‌توانند درخواست‌های پروانه، پایان‌کار و استعلامات را بدون مراجعه به شهرداری ثبت درخواست کنند، همچنین با انجام پرداخت‌های مالی، مجوز مربوطه را به صورت الکترونیکی در منزل دریافت و خود کارگزار پروژه خود باشند.

کد خبر 348805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.