دفترچه بیمه تامین اجتماعی حذف می شود

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: حدف دفترچه بیمه به منظور کاهش خطاهای پزشکی و افزایش نظارت‌ها در حوزه درمان در استان اصفهان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اعتصام پور در نشست خبری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) ضمن تبریک هفته تامین اجتماعی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام شده در درمان مستقیم، حذف دفترچه بیمه است، افزود: با اجرای این طرح دغدغه  تمام شدن برگه‌های دفترچه رفع شده و از سویی دیگر با کاهش خطاهای پزشکی، نظم در کارها و افزایش نظارت‌ها روبه‌رو خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حذف دفترچه‌های بیمه به درمان غیرمستقیم هم تعمیم داده شده و به مطب‌ها رسیده است، اضافه کرد: حدود ۵۰۰ نفر از پزشکان دارای مطب تاکنون برای این امر ثبت‌نام کرده اند که این اقدام مقدمه‌ای برای تشکیل پرونده الکترونیک بیماران است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به گام بعدی در درمان مستقیم گفت: در بحث بستری و بیمارستان‌ها سیستم "پکس" را راه‌اندازی کردیم که به وسیله آن کد " ام آر آی" و یا هر گرافیکی از بیمار را می‌توان به راحتی مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: از دیگر تسهیلات در درمان غیر مستقیم، شورای هماهنگی درمان است که در ساماندهی درمان و تعامل در حوزه اصفهان موثر بوده است. همچنین یکی از ابتکارات اصفهان در حوزه درمان  که در کشور نظیر ندارد، هماهنگی بین تیم‌های نظارتی و بهینه‌سازی هزینه‌ها در درمان غیر مستقیم است. برای مثال تعرفه‌های هزینه سرطان در بیمارستان میلاد حذف و شرایط عمومی تجویز داروهای گران قیمت و عارضه‌دار سرطان، دیگر در مطب‌ها وجود ندارد.

اعتصام پور افزود: همچنین ستاد هدایت و توجیه بیمار در مدیریت درمان راه‌اندازی شده است که از سرگردانی و اضافه پرداخت بیمار جلوگیری می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای اعتماد مردم به متولیان و شفاف سازی در ستاد نظارت بر تعرفه از طریق کانال ۱۹۰، سه متخصص حوزه قلب و عروق لغو انژیوگرافی شدند و  شکوایه‌ها بررسی شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به هزینه‌ها و مطالبات کلی گفت: در سال ۹۲ کل هزینه درمان در استان  ۳۷۰ میلیارد تومان و  در سال ۹۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده است که این امر نشان می‌دهد، یک افزایش تصاعدی چهار برابری در هزینه‌های سلامت بین سال ۹۲ و ۹۵ داشته‌ایم و باعث کم شدن سرعت پرداخت ما شد.

وی ادامه داد: با این وجود اصفهان در امر پرداخت از هیچ کدام از شهرها عقب نیست و سعی شده که این کمبودها جبران شود.

اعتصام پور با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت با اینکه طرح خوبی بود ولی زیرساخت‌ها را تجمیعی ملاحظه نکرد و بدهی ۱۱۰ هزار میلیاردی طی سال‌های گذشته به تامین اجتماعی وارد کرد، افزود: این در حالی است که  دولت اراده و منابع تامین این اعتبار را نداشت و این چالش باعث تجمیع بدهی‌ها شد.

کد خبر 348476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.