سینما باعث انتقال مفاهیم و تغییر رفتار مردم می‌شود

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: سینما و فیلم یکی از اثرگذارترین هنرهایی است که می تواند باعث انتقال مفاهیم، دانش، ایجاد هنر و تغییر رفتار مردم شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا مهدی احمدی فر صبح امروز _شنبه ۲۳ تیرماه_ در نشست خبری اولین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت که در خانه هنرمندان اصفهان برگزار شد با بیان اینکه در جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت با استفاده از ابزار تخصصی فیلم و سینما، گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه دنبال می شود، اظهار کرد: برای برگزاری نخستین جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت مهم ترین رویکرد این است که با استفاده از ابزار تخصصی فیلم و سینما حرکتی را به وجود آورده که این حرکت، اشخاصی را که در حوزه سلامت مشغول به کار خیر بوده معرفی کند و از سوی دیگر امیدواریم تا با برگزاری این جشنواره، فرهنگ نیکوکاری را در زمینه سلامت گسترش دهیم.

وی با تأکید به اینکه که انسان ها بر مبنای خلقت‌شان همیشه به دنبال کسب رضایت‌مندی و لذت از جهان اطراف هستند، تصریح کرد: مجموعه لذت های انسان ها به مرور زمان تکراری و عادی شده و همه افراد در نهایت به جایی می رسند که برای دستیابی به رضایت مندی های ماندگارتر تلاش کنند. نیکوکاری و کار خیر یکی از شاهکارهای خداوند متعال است و همه اشخاص زمانی به این نقطه می رسند که کمک به هم‌نوع تنها موردی است که رضایت‌مندی درونی را برای آنها به ارمغان می آورد.

رییس حوزه هنری استان اصفهان ادامه داد: کمک به هم‌نوع به خلقت و فطرت انسان ها باز می گردد و اکنون در بسیاری از کشورها شاهد هستیم با وجود امکانات مالی برای مردم بازهم تیم هایی فعال هستند که وظیفه دعوت مردم به نیکوکاری را به عهده دارند و مردم هم تشنه و مشتاق انجام کارهای خیر هستند؛ در واقع این تیم ها در بسیاری از کشورهای با رفاه اجتماعی بالا در طول روز به این کار مشغول هستند و پیوسته مردم کشورشان را برای کمک به همنوعان ترغیب کرده و با دریافت این کمک ها تلاش می کنند تا به جوامع نیازمند کمک و امداد رسانی کنند.

وی با بیان اینکه نیکوکاری و کار خیر در ذات همه انسان های جهان وجود دارد، اظهار کرد: در دین و شریعت اسلام و روایات معصومین به این نکته تأکید بسیاری شده که انسان ها با بذل و بخشش می توانند به نیکی دست پیدا کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با استفاده از ابزار هنر بتوانیم فرهنگ نیکوکاری و انجام کار نیک را در جامعه ترویج کنیم؛ در این میان هنر سینما و فیلم یکی از اثرگذارترین هنرهایی است که می تواند موجب انتقال مفاهیم، دانش، ایجاد هنر و تغییر رفتار مردم شود.

رییس حوزه هنری استان اصفهان خاطر نشان کرد: با اجرای جشنواره فیلم کوتاه مهر سلامت، ترویج فرهنگ نیکوکاری در عرصه سلامت، ارتقاء نظام سلامت با پیگیری و همدلی خیرین استان، ارج نهادن به فرهنگ بالای نیکوکاری در حوزه سلامت و ارایه آثار خلاق با موضوع سلامت و تشویق فیلمسازان کشور در این بخش و ارایه خدماتِ صورت گرفته به وسیله خیرین در حوزه سلامت فرد و جامعه دنبال می شود.

کد خبر 348292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.