حجاب و عفاف، کار فرهنگی می طلبد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری اصفهان گفت:در مسئله عفاف و حجاب باید کار فرهنگی انجام شود و در نشست های این حوزه از ابعاد مختلف علمی، روانشناسی و جامعه شناسی مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سهیلا اثنی عشران، ظهر امروز (چهارشنبه)در نشست خبری برگزاری مراسم تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده و گمنام دوران دفاع مقدس و گرامیداشت روز حجاب و عفاف گفت: جنگ ما جنگ نظامی نیست و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و حجاب و عفاف مهم ترین مولفه در جنگ نرم، است ، از این رو کانال ها و شبکه های مختلف مجازی تلاش می کنند باور و اعتقاد مردم ما را نسبت به این ارزش‌ها تغییر دهند.

وی افزود: عفاف و حجاب را باید در کنار هم بدانیم ولی منظور از این عنوان همیشه فقط چادر نیست؛ بلکه عفت در ابتدا و مقدم تر از حجاب است و تنها مختص به بانوان هم نیست. در مسئله عفاف و حجاب باید کار فرهنگی صورت گیرد و مادران در ابتدا برای کودکان عفاف و حجاب را ریشه سازی کنند. همچنین در نشست های این حوزه  حجاب و عفاف باید ابعاد علمی، روانشناسی و جامعه شناسی به صورت توامان بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشست ها با موضوع حجاب و عفاف در کنار موضوعاتی مانند سبک های زندگی اسلامی و ...  برگزار می شود، گفت: تا به امروز ۳۵ همایش و نشست با محوریت عفاف و حجاب در شهر برگزار شده است و شهرداری اصفهان نیز جلساتی در این زمینه در فرهنگ سراها برای مردم و کارکنان برگزار کرده است.

اثنی عشران اظهار کرد: در طی هفته عفاف و حجاب، شهر اصفهان ۱۰ نمایشگاه  مد و لباس اسلامی و ایرانی و ۸ فروشگاه حجاب و عفاف که با تخفیف به مردم کالا ارائه می دهند، ۱۰ کارگاه با حضور روانشناسان مختص دختران نوجوان، مسابقه پیامکی و عکاسی و انتخاب مدارس نمونه در حوزه عفاف و حجاب، ایستگاه های فرهنگی و بسته های فرهنگی از طرف شهرداری، دو تریبون آزاد، اعزام مبلغ و ... برگزار خواهد شد.

کد خبر 348068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.