درخشش نغمه اصفهان در جشنواره موسیقی فولکلور اروپا

گروه موسیقی نغمه اصفهان تندیس دوازدهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلوریک اروپا را دریافت کرد. این جشنواره با حضور ۱۸‌ گروه از کشورهای اروپایی و هم‌چنین با حضور "گروه نغمه اصفهان" به نمایندگی از ایران، سوم تا ۱۲ تیرماه در شهر کاللا اسپانیا برگزار شد.

سرپرست گروه موسیقی نغمه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این برای دوم‌بار است که گروه موسیقی نغمه اصفهان موفق به دریافت تندیس گروه برتر و دیپلم‌ افتخار جشنواره بین‌المللی موسیقی فولکلور اروپا می‌شود.

مسعود اهتمام به کشورهای شرکت کننده در این جشنواره اشاره کرد و افزود: کشورهای نروژ، سوئد، بولیوی، ایسلند، اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اندونزی، ارمنستان و ایران با داشتن گروه‌های منتخب فولکلوریک اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا در این جشنواره شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه این جشنواره با همکاری سازمان یونسکو و سازمان فولکلور موسیقی جهانی EAFF برگزار شد، گفت: گروه موسیقی نغمه اصفهان به عنوان تنها نماینده فرهنگی ایران در این جشنواره به اجرا پرداخت.

اهتمام تصریح کرد: گروه موسیقی نغمه اصفهان بیش از ۲۰ سال است که برنامه‌های مختلفی را به زبان‌های مناطق مختلف ایران مانند لُری، کردی، آذری، بختیاری، گیلکی و مازندرانی در مجامع مختلف ملی و بین المللی اجرا کرده است که از ان جمله می‌توان به اجرای برنامه در کشورهای ایتالیا، امارات متحده عربی، قطر، ترکیه، آفریقای جنوبی، مراکش و جشنواره‌های سوئد، ترکمنستان، اُزبکستان، ارمنستان، تاجیکستان، پرتغال، لهستان و بلغارستان اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، "مسعود اهتمام" سرپرست گروه اعضای گروه نغمه اصفهان و نوازنده سنتور است، هم‌چنین "بهنام قاضی" نوازنده کمانچه، "مسلم شریفی" نوازنده تار و "شهریار بلوچستانی" نیز به‌عنوان "خواننده و نوازنده تنبک" در این گروه فعالیت دارند.

کد خبر 348053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.