"اومتیتی" صدای خروس‌ها را به فینال رساند

تیم ملی فرانسه با پیروزی برابر بلژیک اولین فینالیست جام بیست و یکم نام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، شب گذشته و از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه تیم‌های فرانسه و بلژیک در ورزشگاه سن پترزبورگ به مصاف هم رفتند که در نهایت فرانسه با پیروزی یک بر صفر اولین تیم فینالیست جام بیست و یکم نام گرفت.

گل: اومتیتی (دقیقه ۵۱) برای فرانسه

اخطار: انگولو کانته (دقیقه ۸۷) و کیلیان امباپه (دقیقه ۲+۹۰) از فرانسه؛ ادن هازارد (دقیقه ۶۳)، توبی آلدروایرلد (دقیقه ۷۱) و یان فرتونگن (دقیقه ۴+۹۰) از بلژیک

فرانسه: هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا، انگولو کانته، کیلیان امباپه، بلیز ماتوئیدی (۸۶- تولیسو)، آنتون گریزمان و اولیویه ژیرو (۸۵- استیون انزونزی(

بلژیک: تیبو کورتوا، توبی آلدروایرلد، ونسان کمپانی، یان فرتونگن، مروان فلینی (۸۰-  یانیک کاراسکو)، اکل ویتسل، موسی دمبله (۶۰- دریس مرتنس)، ناصر شاذلی (۲+۹۰-  میکی باتشوایی)، کوین دی بروین، ادن هازارد و روملو لوکاکو

اولین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ در حالی برگزار می‌شد که شاید جدال این دو تیم، نبرد تیم‌های برتر مرحله نیمه نهایی بود و تیم برنده در بازی فینال شانس بیشتری نسبت به تیم برنده دیگر بازی نیمه نهایی داشت.

همین مسئله به حساسیت‌های این بازی افزوده بود و دو تیم با احتیاط خاصی بازی را آغاز کردند. در نیمه نخست بازی پایاپای و البته همراه با چند شانس جدی برای هر دو تیم همراه شد که درخشش دروازه‌بان‌ها مانع گلزنی تیم‌ها شد.

اما در نیمه دوم قفل دروازه‌ها با یک ضربه کرنر و ضربه سر "ساموئل اومتیتی" باز شد تا  فرانسه از بلژیک پیش بیفتد و در ادامه به لاک دفاعی و بازی بسته روی آورد و بلژیکی که چیزی برای از دست دادن نداشت بیش از پیش به سمت دروازه آبی‌ها حمله ور شود.

بلژیک که چاره‌های جز ارسال از جناحین نداشت با چند تعویض کمی روند بازی را به نفع خود کرد اما دفاع مستحکم فرانسه که با همکاری هافبک‌ها و وینگرهای این تیم همراه بود مانع به تساوی کشیدن بازی شد.

بدین ترتیب فرانسه با یک برد اقتصادی اولین فینالیست جام بیست و یکم نام گرفت تا برای سومین بار در ۲۰ سال اخیر فینال جام جهانی را تجربه کرده باشد.

دیگر فینالیست جام جهانی امشب از بین تیم‌های کرواسی و انگلیس مشخص می‌شود.

کد خبر 348022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.