گرمی حضور مردم میان آبرنگ‌ها

اجتماع مردم در کوچه و بازاری که در آب و آبرنگ استاد "اسدالله ذهب صنیعی" به تصویر کشیده شده، زاویه جدیدی از آثار تاریخی بر روی دیوارها را نشان داده است، زاویه‌ای که از هیاهوی مردم در دل بناهای تاریخیِ نقش شده با آبرنگ سخن می‌گوید.

اسدالله ذهب صنیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقاشی‌هایی که در این نمایشگاه ارایه شده است، بناهای تاریخی اصفهان را همراه با محیطی مردمی و اجتماعی نشان می‌دهد.

این هنرمند ادامه داد: برای خلق این آثار، ابتدا عکس هر بنا را با دوربین گرفتم و سپس آن را به یک اثر آبرنگ تبدیل کردم، بنابراین درصد بیشتر آثار از بازارها و آثار تاریخی است که گرمی اجتماع مردم را نیز در این مکان‌ها نشان می‌دهد.

وی افزود: بعضی از آثار به کوچ عشایر اختصاص دارد که در این آثار نیز به خوبی می‌توان اجتماع مردم را به تصویر کشید؛ ضمن اینکه سبک آثار رئال است و از آبرنگ مدرن پیروی کرده است.

به گزارش ایمنا، اسدالله ذهب صنیعی، دانش‌آموخته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف و  کارشناس ارشد مهندسی کیفیت آب است که کار با آبرنگ را از دوران دبیرستان زیر نظر استاد رزاقی و استاد مرتضی نصر آغاز کردد و پس از اتمام از دانشگاه در این زمینه به فعالیت بیشتری پرداخت. سرانجام آموزش متمرکز در هنر آبرنگ را از سال ۱۳۸۸ نزد کورش اصلانی آغازکرد. وی تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی بسیاری شرکت داشته است.

نمایشگاه آثار آبرنگ "اسدالله ذهب صنیعی" تا ۱۹ تیر ماه ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ در خانه هنرمندان، واقع در آبشار اول، پارک ایثارگران، میزبان هنر دوستان خواهد بود

کد خبر 347888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.