وزارت بهداشت در برنامه ششم از ریل خارج شده است

نطنز-نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه های قابل قبولی بود که متاسفانه خوب اجرا نشد و نتیجه بخش نیز نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از  شهرستان نطنز، حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در نشست مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه وزارت بهداشت و درمان در مسیر برنامه ششم توسعه روی ریل حرکت نمی کند، اظهار کرد: طرح تحول نظام سلامت یکی از برنامه های قابل قبولی بود که متاسفانه خوب اجرا نشد و نتیجه بخش نیز نبود و همین موضوع باعث شد از برنامه ششم توسعه فاصله بگیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید کمک کرد تا دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان در جهت برنامه ششم توسعه حرکت کند.

عابدی الکترونیکی کردن پرونده بیماران و اجرای طرح پزشک خانواده را از جمله موضوعات برنامه ششم توسعه در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: اگر برنامه ششم به صورت دقیق اجرا شود، قطعا نیازمندان با خدمات بهتر و راحت تر می توانند نیاز خود را رفع کنند.

پزشکان باید در تمامی ساعات در خانه بهداشت حضور داشته باشند

حجت الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: با ایجاد یک آسیب شناسی دقیق می توان مشکلات حوزه بهداشت و درمان را شناسایی کرد.

وی گفت: یکی از معضلات بخش درمان این است که پزشکان حاضر در خانه بهداشت ها بعد از ساعت اداری در خانه بهداشت حضور ندارند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حتی در بعضی از موارد پزشک متخصصی که آنکال هست دستورات پزشکی بیمار را به پرستار داده تا  برای بیمار انجام دهد که این خلاف قانون است و باید به این موضوع نظارت بیشتری شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: یکی از معضلات دیگر در حوزه بهداشت و درمان، عدم وجود مراکز درمانی مناسب در مناطق محروم استان است که با وجود خشکسالی و ریزگردها با انواع بیماری ها دست به گریبان هستند.

سالک اظهار امیدواری کرد: بتوانیم با احیای بهداشت و درمان در حوزه مناطق محروم، یاری رسان ساکنان این مناطق از استان باشیم.

بودجه محرومیت زدایی به همه استان ها تعلق نمی گیرد

محسن کوهکن نماینده مردم شهرستان لنجان در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: آسیب شناسی در حوزه بهداشت و درمان کمک می کند تا فاصله خود را با سایر کشورهای جهان متوجه شویم و با تقویت نقاط ضعف بتوانیم به استانداردهای جهانی در حوزه بهداشت نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: بعضی از استان ها از ابتدای انقلاب تاکنون بودجه محرومیت زدایی دریافت می کنند، درحالی که نیازی به دریافت این مبلغ نیز ندارند.

وی اظهار کرد: به جای پرداختن به حاشیه ها؛ باید اصل موضوع را شناسایی و مشکلات را رفع کرد.

محرومیت اردستان توجه ویژه مسئولان را می طلبد

حجت الاسلام صادق طباطبایی نژاد، نماینده مردم اردستان در مجلس گفت: وجود مشکلات پایه ای در شهرستان اردستان در حوزه بهداشت و درمان سبب شده که مردم از این حوزه مایوس و ناامید شوند.

طباطبایی نژاد اظهار کرد: معوقات شبکه بهداشت و درمان اردستان کمرشکن است و از آنجایی که این شهرستان در زمره مناطق محروم است و روستاهای اطراف آن در وضعیت سختی قرار دارند، نیازمند توجه بیشتر در حوزه بهداشت و درمان است.

 عضو کمسیون فرهنگی مجلس گفت: تاکنون هیچ نیرویی جایگزین افراد بازنشسته نشده اند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی شده است.

نگاه اقتصادی و کسب درآمد در حوزه بهداشت و درمان منشا مشکلات است

عباسعلی پور بافرانی، نماینده مردم نایین و خوروبیابانک در مجلس نیز  در نشست مجمع نمایندگان استان در نطنز گفت: نگاه اقتصادی و کسب درآمد در حوزه بهداشت و درمان، منشا همه مشکلات در این حوزه شده است.

پور بافرانی با بیان اینکه به جای بخش خصوصی می توان از حضور خیران در این حوزه استفاده کرد، گفت: حدود 10 شهرستان از شهرستان های استان اصفهان فاصله زیادی با مرکز استان دارند و از نبود امکانات و به خصوص متخصص رنج می برند.

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید نظارت ها افزایش یابد تا مشکلات پیش افتاده در این حوزه رفع شود و موجب نارضایتی و ناراحتی مردمی نشود.

شاخص تعیین اعتبار برای بیمارستان ناعادلانه است

حمیدرضا فولادگر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: شاخصی که برای تعیین اعتبار برای بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در استان در نظر گرفته می شود، ناعادلانه است.

نماینده مردم اصفهان گفت: بدهی های بیمه ای به بهداشت و درمان و نبود بودجه مناسب و کافی از دیگر مشکلات بخش بهداشت و درمان است.

فولادگر اظهار کرد: در حوزه بهداشت و درمان بحث مدیریت اعتبارات بسیار لازم است و از مدیران این بخش می خواهیم بر اعتبارات دز این حوزه مدیریت کنند.

کد خبر 347862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.