آب شرب نطنز آشامیدنی نیست

نطنز-نماینده نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل قطعی آب در نطنز برطرف شده اما بالا بودن "سختی آب" شهرستان، آن را غیرقابل آشامیدن کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، مرتضی صفاری امروز(یکشنبه) در نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان که با حضور استاندار اصفهان برگزار شد، با اشاره به معضل آب در شهرستان نطنز که از دهه گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: با وجود همکاری اداره آب و فاضلاب استان، مشکلات همچنان به قوت خود باقی است، البته مشکل قطعی آب در نطنز برطرف شده اما به علت بالا بودن "سختی"، آب این شهرستان غیر قابل آشامیدن است.

وی با بیان اینکه تاکنون از حفر چاه و انتقال آب برای تامین آب آشامیدنی شهرستان نطنز استفاده کرده ایم، افزود: بحث پکیج فاضلاب مسکن مهر نطنز تا حدودی رفع شده است، اما هنوز نیازمند اعتبارات کافی هستیم.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هوشمندسازی کنتور چاه های کشاورزی تصریح کرد: موضوع هوشمندسازی کنتور چاه های کشاورزی عادلانه نیست چراکه در شهر همجوار نطنز، آران و بیدگل بدون محدودیت و اردستان با محدودیت کمتر برداشت می کنند و این موضوع اعتراض کشاورزان به خصوص کشاورزان منطقه بادرود را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه مردمان کویری بادرود در حوزه آب شرب با کمبودهایی روبه رو هستند، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰۰ رشته قنات در شهرستان نطنز وجود دارد که نیازمند بازسازی و احیا است که در این خصوص نیز نیازمند اعتباراتی هستیم.

صفاری با بیان اینکه شهرستانی همچون نطنز با قدمتی کهن و مردمانی هنرمند شایسته نیست مجتمع فرهنگی نداشته باشد، گفت: با وجود دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز اقدامی صورت نگرفته است چراکه احداث این مجتمع نیازمند تخصیص اعتبار اولیه از سوی این وزارتخانه و استانداری است.

وی با اشاره به ضرورت اقدامی از سوی مسئولان استان در زمینه رفع ممنوعیت به کارگیری اتباع خارجی برای انجام کارهای سخت مانند کار در کوره آجر پزی، معادن و ... تاکید کرد: متاسفانه اخراج اتباع خارجی از شهرستان و ورود افراد مهاجر از سایر استان های کشور به خاطر وجود فرهنگ های متفاوت مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آمده است.

کد خبر 347832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.