دالیِ دالیچ به نیمه نهایی/حذف میزبان به دست کروات‌های بی رحم

تیم ملی کرواسی در یک بازی مهیج و زیبا در نهایت با پیروزی در ضربات پنالتی میزبان را حذف کرد و به جمع ۴ تیم نهایی جام جهانی راه یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شب گذشته از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه تیم‌های روسیه و کرواسی در ورزشگاه فیشت شهر سوچی به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی در نهایت پس از تساوی ۲ بر ۲ در ۱۲۰ دقیقه، در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۳ به نفع کرواسی به پایان رسید.

گل‌ها: چریشف (دقیقه ۳۱) و فرناندز (دقیقه ۱۱۵) برای روسیه؛ کراماریچ (دقیقه ۳۹) و ویدا (دقیقه ۱۰۱) برای کرواسی

اخطار: دیان لوورن (دقیقه ۳۵)، ایوان استرینیچ (دقیقه ۳۸)، دوماگوج ویدا (دقیقه ۱۰۱) و پیواریچ (دقیقه ۱۱۴) از کرواسی؛ یوری گازینسکی (دقیقه ۱۰۹) از روسیه

روسیه: ایگور آکنیف، سرگئی ایگناشویچ، ایلیا کوتپوف، فدور کودریاشف، ماریو فرناندس، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف (۵۴- الکساندر ایروخین)، دالر کوژیائف، دنیس چریشف (۶۷- فدور اسمولوف)، الکساندر گولوین (۱۰۲- آلن دژاگوئف) و آرتم ژیوبا (۷۹- یوری گازینسکی(

کرواسی: دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو (۹۷- وردان کورلوکا)، ایوان استرینیچ (۷۴- یوسیپ پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ (۶۳- مارسلو بروزوویچ) ، آندری کراماریچ (۸۸- متئو کوواچیچ) و ماریو مانژوکیچ

آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی در حالی بین تیم میزبان و کرواسی برگزار می‌شد که بازی از همان دقایق ابتدایی زیبا دنبال شد و در نیمه نخست یک گل سهم بازی زیبا و نسبتاً متعادل دو تیم بود. ابتدا این روسیه بود که در دقیقه ۳۱ با شوت زیبای "چریشف" از پشت محوطه جریمه به گل رسید اما کرواسی مانند بازی قبلی‌ برابر دانمارک خیلی زود به بازی برگشت و ۸ دقیقه بعد با ضربه سر "کراماریچ" به گل تساوی رسید.

اما نیمه دوم با احتیاط بیشتر دو تیم دنبال شد و در این میان این کرواسی بود که مالکیت بیشتری بر توپ و زمین داشت و حتی‌ در اواسط نیمه دوم با ضربه راکیتیچ تیر دروازه روسیه را لرزاند اما بازی برتر کرواسی در نیمه دوم با گلی همراه نشد تا مثل بازی گذشته دو تیم، کار به دو وقت اضافه بکشد.

در نیمه اول وقت اضافه و چند دقیقه پس از اینکه روسیه یک موقعیت خوب را از دست داد این کرواسی بود که در دقیقه ۱۰۱ روی کرنر "مودریچ" و ضربه سر "ویدا" پیش افتاد. روسیه که چیزی برای از دست دادن نداشت در ادامه بازی با تمام قوا و با پشتوانه حمایت تماشاگرانش پیش کشید تا بالاخره در دقیقه ۱۱۵ روی یک ضربه ایستگاهی و ارسال از سمت راست با ضربه سر "فرناندز" بازی را به تساوی کشاند. این مسابقه در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ در پایان ۱۲۰ دقیقه بازیِ بسیار مهیج مخصوصاً در ۵ دقیقه پایانی به پنالتی‌ها کشیده شد تا نقش آفرینی دروازبان ها تیم صعود کننده به نیمه نهایی را مشخص کند.

در ضربات پنالتی روسیه دو پنالتی توسط "اسمولوف" و "فرناندز" از دست داد و در سوی دیگر کرواسی تنها یک پنالتی توسط "کواچیچ" را به گل تبدیل نکرد تا در نهایت این کرواسی باشد که با پیروزی ۴ بر ۳ در ضربات پنالتی پیروز این دیدار شود.

بدین ترتیب تیم ملی کرواسی برای دومین بار در تاریخ نه چندان زیاد خود توانست به جمع ۴ تیم پایانی جام جهانی راه یابد چرا که پیش از این آنها در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه یافته بودند.

شاگردان دالیچ در مرحله نیمه نهایی به مصاف انگلیس خواهند رفت.

کد خبر 347785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.