تولید فیبرکنجد برای اولین بار در کشور در اصفهان

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سبز آرتین از شرکت های مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان گفت:تفاهم نامه همکاری و مشارکت در تولید وبهره برداری از فیبر کنجد میان شرکت ما و شرکت دانش‌بنیان گز سکه برای استفاده از این محصول در تولیدات غذایی به امضا رسید و فیبرکنجد تا پایان تابستان به تولید انبوه می رسد.

حامد دانش فزون، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سبز آرتین در گفت وگو با خبرنگار سرویس علمی ایمنا اظهار داشت:کنجد معمولاً به دو شکل پوست گرفته شده یا همراه پوست مصرف می شود. پوست کنجد حاوی فیبر غذایی است و به این لحاظ کنجد با پوست دارای ارزش غذایی بیشتری است و به دلیل اهمیت فیبر برای دستگاه گوارشی مصرف روزانه آن توصیه می شود.

وی در ادامه افزود: فیبر کنجد که از کنجدهای بهداشتی روغن‌گیری شده استخراج می‌شود، محصولی فراسودمند، طبیعی و با ارزش افزوده بالا است و به دلیل خواص غذایی منحصر به فرد و کیفیت مناسب باعث افزایش سلامت و بهبود کیفیت مواد غذایی می‌شود. محصولات فراسودمندبه محصولی گفته می شود که ارزش غذایی بالاتری نسبت به دیگر مواد غذایی دارد.

این کارشناس ارشد صنایع غذایی تصریح کرد:فیبرها علاوه بر اثرات مفیدی که بر سلامتی دارند، به دلیل ویژگی‌های عملکردی مناسب نظیر جذب آب، جذب روغن و افزایش ویسکوزیته، در صنایع غذایی کاربرد گسترده‌ای دارند.

دانش فزون در رابطه با دلیل همکاری با گز سکه گفت:امضای تفاهم نامه با هدف مشارکت در تولیدمحصولات  فراسودمند از فیبر کنجد، از جمله مهمترین موارد همکاری دو شرکت گزسکه و سبزبنیان آرتین در این تفاهم‌نامه است. مدیریت گزسکه با روی باز حامی مالی شرکت های نوپا شدند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان سبز آرتین خاطرنشان کرد:این محصولات به عنوان جایگزین چربی در محصولات گوشت، غنی‌کننده نان و محصولات پخت و کنترل‌کننده‌ی کریستالیزاسیون در بستنی و محصولات لبنی استفاده می‌شوند. فرآورده‌های لبنی غنی شده با فیبر کنجد، فرآورده‌های گوشتی غنی شده با فیبر کنجد، فرآورده‌های نان شیرینی و شکلات با فیبر کنجد از جمله محصولات فراسودمند تولید شده از فیبر کنجد است.

دانش فزون در رابطه با دیگر محصولات فراسودمند این شرکت گفت:ما پیش از این ارده رژیمی بدون روغن را تولید کردیم که استقبال بالایی از آن شد. همچنین در مرحله تحقیق برروی فیبر سویا و کنستانتره پروتئنین ماهی هستیم.

 

کد خبر 347745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.