فراخوان یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران منتشر شد

یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران با حمایت فصلنامه معماری و ساختمان و با دعوت از شرکت‌کنندگان پروژه‌های اجرا شده در داخل کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا، خلاقیت و نگاهی نو، توانایی طراح در تحقق مطلوب فعالیت‌ها و تأمین نیازهای روانی و کاربردی در فضای درونی بنا، چگونگی و میزان نسبت هماهنگی طرح با ساختار اصلی معماری در جهت تأیید و ارتقاء کیفی آن و میزان توجه طراح به بستر اقلیمی، فرهنگی و بومی محل طرح از جمله معیارهای این جایزه هستند.

- کیفیت فضا، تکنیک، عناصر داخلی و خارجی و طراحی داخلی از جمله تعاریف اعلام شده در راستای اصول و مبانی داوری هستند.

- بر اساس این گزارش، معماری داخلی، تقسیم کاربری به فعالیت‌ها، توزیع فعالیت‌ها، چیدمان و کیفیت فضا نیز از جمله دیگر معیارهای این جایزه هستند.

- فصلنامه معماری و ساختمان به عنوان برگزار کننده جایزه، ارسال پروژه‌ها و آثار را تا امروز به صورت یک مرحله‌ای و شیت‌های سایزدر نظر گرفته است.

- علاقه‌مندان به حضور در این جایزه می‌توانند کلیپ کوتاهی(به مدت ۳۰ ثانیه) از پروژه اجرا شده خود را همراه با مدارک اعلام شده، حداکثر تا یکم مهرماه ۱۳۹۷ به دبیرخانه جایزه تحویل دهند. در روز مراسم برای برندگان و طرح برتر در زمان حضور ایشان در جایگاه پخش می‌شود، قابل ذکر است که بدون ارسال فیلم نیز ثبت نام انجام خواهد شد.

- هم‌چنین شرکت کنندگان باید، معرفی ساختمان اصلی و زمان ساخت که طرح داخلی مورد نظر در داخل آن اجرا شده است، را با ارائه نشانی دقیق سایت و در صورت امکان نقشه یک پلان و یک نما از ساختمان اصلی با ذکر مقیاس یا تصاویری از هر یک از نماهای اصلی و محوطه باز ساختمان به دبیرخانه ارسال کنند.

- پلان‌ها و برش‌ها یا تصاویر گرافیکی و سه بعدی طرح با ذکر مقیاس و نام فضا (در صورت موجود بودن) از دیگر موارد مورد نیاز جهت ارسال است.

- نقشه‌های مربوط به هر یک از عناصر خاص و پیچیده ساخته شده در داخل فضا (اعم از جداکننده سقف‌ها و مبلمان) در مقیاس مناسب. (در صورت موجود بودن) در کنار معرفی طرح اجرا شده در قالب عکس‌های بزرگ و گویا از پروژه که نمایانگر جزئیات طرح و نورپردازی در شب باشند با شرح هر عکس نیز برای حضور شرکت کنندگان در این جایزه ضروری است.

- محدودیتی برای ارایه پروژه‌های متعدد متعلق به یک شخص حقیقی و حقوقی وجود ندارد ولی هر یک از آثار بایستی در پاکت‌های جداگانه ارسال و یا در محل دفتر مرکزی جایزه تحویل شود. تمامی پروژه‌های شرکت‌کننده در یازدهمین جایزه معماری داخلی ایران در شماره ۵۶ مجله معماری و ساختمان (شماره ویژه یازدهمین جایزه معماری ـ معماری داخلی ایران) در صورت تمایل شرکت کنندگان منتشر می‌شود.

- با توجه به رویکرد اصلی جایزه به کیفیت فضا [معماری] و بررسی ایده‌های معمار در این خصوص و در شرایط جاری که از ابتدای برگزاری جایزه نیز به این منوال جهت‌گیری شده است، عنوان جایزه به معماری داخلی تغییر می‌نماید.

- الکساندر بک، فریار جواهریان، شروین حسینی، حسین محمودی و  بهروز منصوری هیئت داوران این جایزه هستند.

- جایزه معماری داخلی به پروژه‌های "بازسازی و مرمت" در دو زیر گروه مسکونی و عمومی است که به رتبه نخست در بخش مسکونی ۳۵ میلیون ریال و رتبه دوم بیست و پنج میلیون ریال اهدا می‌شود. همچنین در این بخش به دو نفر دیگر نیز تحت عنوان رتبه اول و دوم عمومی نظیر همین مبالغ اهدا می‌شود.

- همچنین یک طرح برتر از کلیه پروژه‌های شرکت کننده در جایزه با انتخاب هیئت داوری معرفی می‌شود و توسط برگزار کننده در روز مراسم اهداء جوایز همراه با برندگان جایزه اعلام خواهد شد.

- جایزه مربوط به این طرح برتر نیز، برنده تور پنج تا شش روزه کشور آلمان و معرفی معمار طرح به دانشگاه اشتوتگارت برای هر نوع ارتباطات و همکاری‌های علمی – فرهنگی، تبادل نظر و همچنین بازدید از پروژه‌های با ارزش معماری در کشور آلمان خواهد شد.

به گزارش ایمنا، علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه می‌توانند مدارک خود را از ۲۴ شهریورماه تا  حداکثر یکم مهرماه به دبیرخانه ارسال کنند.

جلسات داوری این جایزه، ۲ و ۳ مهرماه در محل دفتر مجله معماری و ساختمان برگزار می‌شود. در روند داوری در صورت صلاح‌دید هیئت داوری از طراح برای توضیح در مورد پروژه، دعوت به عمل آمده و یا بازدید از پروژه انجام خواهد گرفت.

مراسم تقدیر از معمار معاصر طبق برنامه هر ساله هم‌زمان با مراسم اهداء جوایز در همان روز پنجم مهرماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با دفتر فصلنامه معماری و ساختمان و شماره تلفن‌های: ۸۸۷۸۹۸۶۷ – ۸۸۷۸۹۸۰۹   تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری هنر ایران

کد خبر 347730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.