والدین باید الگوی فرزندان باشند

برخوار – کارشناس امور دینی گفت: برای جلوگیری از ورود فرهنگ غرب به زندگی افراد، والدین باید الگوی فرزندان خود شوند و در خانه با رفتار و اخلاق نیکو با یکدیگر، ‌صمیمیت و رفاقت و فراهم کردن بستر زندگی دینی فرزندان و خانواده خود را حفظ کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان برخوار، حجت الاسلام مسعود عالی، در یادواره سردار شهید علی رضاییان و ۱۵۳ شهید شهر خورزوق اظهار کرد: امروز برگزاری یادواره های شهدا و نام بردن از راه و وظیفه شناسی آنان در جامعه بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره های شهدا؛ ‌جامعه را از مادی و دنیوی بودن صرف خارج می کند و به نوعی سبب تطهیر جامعه می شود، افزود: یادواره شهدا اهداف، راه و رسالت آنان را روشن کرده و از بیراهه رفتن جامعه جلوگیری می کند و سبب پرورش انسان هایی ازخودگذشته همچون شهدا در جامعه می شود.

حجت الاسلام عالی با اشاره به ویژگی های دوران غیبت امام زمان (عج) تصریح کرد: جا بجا شدن ارزش های دینی با ضد ارزش ها، ‌عوض شدن کارهای خوب و بد و حیران بودن و سردرگمی مردم از نشانه های دوران غیبت است.

این کارشناس امور دینی گفت: یکی از نشانه های نفوذ شیطان در انسان جابه جایی معروف و منکر در جامعه است و برگزاری یادواره های شهدا چراغ هدایتی برای افرادی خواهد بود که به دنبال مسیر هدایت هستند.

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه فرهنگ غرب به دنبال تغییر سبک زندگی اسلامی در ایران و کشورهای اسلامی است، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود فرهنگ غرب به زندگی افراد، خانواده ها باید الگوی فرزندان خود شوند و در خانه با رفتار و اخلاق نیکو با یکدیگر، ‌صمیمیت و رفاقت و فراهم کردن بستر زندگی دینی فرزندان و خانواده خود را حفظ کنند.

وی افزود: فرهنگ غرب با روش های مختلف و هزینه کردن در شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی و سینمای هالیودی به دنبال ترویج مادی گرایی است و می خواهد فرهنگ دینی و معنویت را از جامعه دور کند.

این کارشناس امور دینی گفت: شهدا در زمان جنگ نظامی؛ وظیفه خود را به خوبی شناختند و با جان‌فشانی به وظیفه خود عمل کردند و با پیروی از راه، هدف و مسیر حضرت امام (ره) زمینه سازی ظهور امام زمان (عج)  که هدفی جهانی بود را فراهم کردند.

کد خبر 347726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.