در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

توزیع یکسان و عادلانه خدمات و ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان از ملزومات مدیریت شهری برای رسیدن به توسعه پایدار است، بر همین اساس پروژه‌های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در دستور کار شهرداری‌های مناطق ۱۵‌گانه قرارگرفته است.

به گزارش ایمنا: در سال ۹۷ مسئولان برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی برای ارتقاء سطح خدمت‌رسانی به مردم، ارتقا کیفیت زندگی در محلات و افزایش رفاه شهروندان در دست اجرا دارند، ازاین‌رو به سراغ شهرداری های‌ مناطق ۱۵‌گانه اصفهان رفتیم تا جویا شویم امسال در کوچه‌پس‌کوچه‌های نصف جهان چه می‌گذرد؟

اختصاص ۵۳۰ میلیون تومان برای مناسب‌سازی منطقه یک

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: در سال جاری ۵۳۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب سازی پیاده‌رو خیابان‌های شمس آبادی، کاشانی، شیخ بهایی، بوستان زاینده رود، شهید مطهری و تقاطع‌های سطح منطقه در نظر گرفته شده است.

مهین شکرانی به احداث پارکینگ اردیبهشت اشاره کرد و ادامه داد: پارکینگ خیابان اردیبهشت سه هزار و ۳۰۰ مترمربع مساحت در دست اجرا است و تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه برای احداث این پارکینگ شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: احداث این پارکینگ در راستای تسهیل در عبور و مرور شهروندان و کاهش بار ترافیکی خیابان طالقانی صورت می‌گیرد.

استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران برای تکمیل پروژه های شاخص منطقه ۶

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: در این منطقه چندین پروژه شاخص و ملی در دست اجرا است که می‌توان به پروژه پردیس هنر یا پروژه سالن همایش های بین المللی اصفهان  اشاره کرد.

محمدرضا برکت افزود: در نظر داریم با همراهی شهروندان و مشارکت سرمایه‌گذاران این دو پروژه را سریعتر به نتیجه برسانیم.

احداث ۳ مخزن آب در منطقه ۷

مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان اصفهان گفت: با توجه به بحران آب، در آبیاری درختان جنوب منطقه با مشکل مواجه هستیم در این راستا سه مخزن آب با متراژ ۷۵ هزار متر مربع احداث کردیم تا از شمال پل چمران تا جنوب این پل را آبیاری کنیم.

علی اصغر شاطوری با بیان اینکه بزرگترین فضای سبز این منطقه باغ فدک است که درختان کهنسالی دارد، افزود: برای آبیاری درختان کهنسال این باغ نمی‌توان از روش قطره استفاده کرد و باید از روش آبیاری غرقابی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باغ فدک به عنوان کمپینگ گردشگری، فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهر اصفهان برای میزبانی از مسافران تابستانی آمادگی کامل دارد در این راستا دو هزار سکو برای چادرزنی مسافران در باغ فدک وجود دارد، اما ظرفیت اسکان مسافر در آن بیش از تعداد سکوها است.

پیش‌بینی ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب‌سازی منطقه ۸

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای مناسب سازی پیاده‌روهای منطقه برای تردد آسان معلولان در نظر گرفته شده است که از ابتدای مردادماه این مهم اجرایی می شود.

سید رسول هاشمیان با اشاره به اینکه برای آبیاری فضای سبز منطقه با مشکل مواجه هستیم، افزود: با توجه به وضعیت بحران آب چاه‌های منطقه هشت را لایروبی و تمام نواقص لوله‌ها را برطرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه حتی یک قطره آب لوله‌ها و آب‌نماها به هدر نخواهد رفت، افزود: کارگرها در آبیاری بسیار تاثیرگذار خواهند بود، بنابراین با آموزش‌های لازم به آنها به خوبی می توان استفاده آب در منطقه را کنترل کرد.

هاشیمان اضافه کرد: با کاشت گونه‌های مختلف درختان و گیاهان که آب کمتری نیاز دارند، می توان آبیاری بوستان و درختان را کنترل کرد.

مناسب سازی پیاده‌روهای منطقه ۱۰ در دستور کار است

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اظهار کرد: به منظور تردد آسان معلولان و نابینایان مناسب‌سازی پیاده‌روها و بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار دارد.

عبدالرسول امامی افزود: برای ضلع شمالی خیابان جی حدفاصل میدان احمدآباد تا خیابان همدانیان در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی خیابان عسگریه تا خیابان سروش و برای ساماندهی پیاده‌روهای خیابان پروین و بوستان پروین پیش بینی شده است.

کاشت گل‌های فصلی در منطقه ۱۱ حذف شد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به وضعیت بحران آب در شهر اصفهان، برای آبیاری فضاهای سبز و بوستان‌ها برنامه‌های متعددی پیش بینی شده است.

حمید اشرفی افزود: به منظور صرفه جویی در مصرف، آبیاری چمن‌ها شبانه انجام می‌شود و بعد از ظهرها موتورها را خاموش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصلاح الگوی کشت گل‌ها و گیاهان را در نظر گرفته ایم، ادامه داد: با توجه به وضعیت خشکی گل‌های فصلی از دستور کاشت حذف شد و در مقابل از گونه های مقاوم به خشکی استفاده خواهیم کرد.

اشرفی با بیان اینکه استفاده از چمن‌های آفریقایی یا گرمسیری را در دستور کار داریم که برای نمونه در بوستان مدافع از آن استفاده کردیم، افزود: این چمن‌ها هفت الی ۱۰ روز یک‌بار نیاز به آبیاری دارند، همچنین نزدیک به ۲۰۰ هزار متر از چمن‌های معمولی را حذف کرده ایم تا گل‌ها و گیاهان کم مصرف را جایگزین کنیم.

کد خبر 347715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.