عملکرد دستگاه ها برای اوقات فراغت جزیره‌ای است

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، گفت: دیگر دستگاه‌ها نباید جزیره‌ای عمل کنند و با هماهنگی و همیاری نسبت به برنامه‌ریزی در زمینه اوقات فراغت پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

مرتضی شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در ایام تابستان اظهار کرد: مطابق مصوبه جلسه ۱۶۰ کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش همه ساله در آستانه فصل تابستان، آموزش و پرورش با رویکرد کشف و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان و در راستای استمرار فرایندهای تربیتی پایگاه‌های  تابستانی را فعال می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال جاری نیز پایگاه‌های تابستانه از ابتدای تیر آغاز شده است، تصریح کرد: در این برنامه‌ها به مدت هفت هفته آموزش‌های مورد نیاز به مخاطبان ارایه می‌شود.

رییس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش استان اصفهان غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، استمرار فعالیت‌های پرورشی سال تحصیلی در ایام تابستان، ارتقای سطح اعتقادی، علمی، اجتماعی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، فرهنگی و هنری، تقویت و تامین سلامت جسمانی و روانی و تقویت روحیه خود باوری و مسئولیت پذیری را از جمله اهداف برگزاری طرح اوقات فراغت در تابستان است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به عدالت آموزشی و پرورشی، اهتمام به تربیت اقتصادی با رویکرد هر دانش آموز یک مهارت، جذابیت، تنوع و نشاط و مشارکت داوطلبانه دانش آموزان در اوقات فراغت و همچنین تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای متولی اوقات فراغت از سیاست‌ها و رویکردهای امسال ستاد اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان است، اضافه کرد: برای این طرح از ظرفیت ۱۶۰ کانون فرهنگی تربیتی و شعب آن و ۱۱  اردوگاه دانش‌آموزی، ۱۰۵ مدرسه قرآنی و  دارالقرآن، ۴۱ پژوهش‌سرا، ۲۱۰ استخر، سالن  و مراکز ورزشی، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌شود.

شکری با بیان اینکه در تابستان سال ۹۶ بیش از  ۲۲۶ هزار دانش آموز در هزار و ۶۳۳ پایگاه اوقات فراغت در ۴۱ منطقه آموزش و پرورش استان جذب فعالیت‌های تابستانی شدند، اظهار کرد: در سال جاری نیز زیرساخت‌ها را برای استقبال ۸۰۰ هزار دانش آموز فراهم کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش متولی اصلی اوقات فراغت دانش‌آموزان است، گفت: دیگر دستگاه‌ها نباید جزیره‌ای عمل کنند و باید با هماهنگی و همیاری نسبت به برنامه‌ریزی در زمینه اوقات فراغت پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

رییس اداره هنری و فرهنگی آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص فعالیت پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی در استان اصفهان نیز گفت: ۱۸۰ پایگاه بسیج در استان اصفهان در این زمینه فعال با مشارکت سپاه و سازمان نوسازی و بهسازی مدارس فعالیت دارد.

وی در خصوص "طرح تابستانی مزرعه من"  نیز اظهار کرد: این طرح در راستای کسب مهارت در روستاها و مناطق کمتر برخوردار به منظور انتقال تجربیات و فرهنگ اشتغال در برنامه‌های اوقات فراغت اجرا می‌شود.

شکری ادامه داد: در قالب این طرح دانش‌آموز درابتدای تابستان قطعه زمینی را حداقل به مساحت ۱۰۰ متر مربع در اختیار گرفته و برخی از اقلام کشاورزی متناسب با شرایط محلی را در این زمین کشت می‌کند.

کد خبر 347710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.