دومین جشنواره «پرده اسپند» در روستای آبچویه برگزار می‌شود

عضو شورای اسلامی روستای آبچویه از برگزاری دومین جشنواره فرهنگی هنری «پرده اسپند» در روستای آبچویه شهرستان اصفهان خبر داد و گفت: ساخت پرده اسپند یکی از هنرهای مردم روستای آبچویه است و این هنر از قدمت بالایی برخوردار است.

اسدالله نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: دومین جشنواره «پرده اسپند» با همکاری شورای و اهالی روستای آبچویه در روز ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ همزمان با عید قربان در روستای آبچویه برگزار می‌شود.

وی از هنر ساخت «پرده اسپند» به عنوان یکی از هنرها و محصولات صحرایی یاد کرد و افزود: این جشنواره با هدف حفاظت و معرفی هنر و فرهنگ سنتی روستای آبچویه و هم‌چنین تشویق هنرمندان برای هنر ساخت پرده با استفاده از اسپند برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی روستای آبچویه تصریح کرد: هنر ساخت «پرده اسپند» از هنرهای اهالی روستای آبچویه است که از سالیان دور تاکنون حفظ شده است. پرده های اسپند با دانه‌های گیاه اسپند تولید می‌شود و به عنوان تزئین خانه‌ها و خواص درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصیری گفت: نفر اول تا سوم جشنواره «پرده اسپند» کمک هزینه سفر به مشهد مقدس را دریافت خواهند کرد و به سایر برگزیدگان نیز جوایز ویژه‌ای اهدا می‌شود؛ ضمن اینکه به همه سازنده‌های پرده، جوایزی به رسم یادبود اهداخواهدشد.

به گزارش ایمنا، دومین جشنواره «پرده اسپند» روستای آبچویه ۳۱ مردادماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره و دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۰۹۱۳۵۵۲۶۰۵۷ تماس حاصل کنند.

کد خبر 347638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نینا US ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    3 0
    خیلی خوبه ک این مراسم سنتی حفظ بشن و همچنین با تشکر از شما
  • زهرا سرائيان US ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    2 0
    در راستاي حفظ هويت ايراني تلاشي ارزشمند است.