وضعیت زنان توانمند در اصفهان از همه جا بدتر است

دبیر کل حزب عدالت و آزادی گفت:امروزه در مناطق حاشیه ای ایران از جمله در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، گلستان و غیره تا حد زیادی از زنان در پست های سیاسی و مدیریتی استفاده شده، در حالیکه زنان توانمند اصفهانی که چه بسا راهبران و مدیران جریان زنان در کشور هستند، خود جایگاه خاصی ندارند.

 مقدری در رابطه با فعالیت های حزب عدالت و آزادی برای ارتقای موقعیت زنان به خبرنگار ایمنا گفت: حزب عدالت و آزادی از ابتدا عنوان سازمان را برای حزب خود انتخاب کرد و این امر به خاطر ویژگی خاصی است که سازمان در تعریف احزاب دارد که یک نهاد حزبی با ویژگی چابکی و کوچک بودن است و متناسب با ظرفیت ارکان خود عضو پذیری می کند.

وی افزود: در این راستا از میانه دهه ۸۰ به این جمع بندی رسیدیم که باید درهای حزب را به روی بقیه باز کنیم؛ البته به صورت عضویابی نه عضوگیری.

مقدری خاطرنشان کرد: تفاوت عضویابی با عضوگیری این است که برخلاف عضوگیری که هرکس مایل است به حزب می آید و نام نویسی و ثبت نام می کند، در عضویابی شما به میان جامعه هدف می روید و کسانی که نیاز حزب را تأمین می کنند و می توانند به اهداف آن کمک کنند را انتخاب می کنید.

زنان و جوانان تنها سرمایه‌های حزب

دبیر کل حزب عدالت و آزادی گفت: از نیمه دهه ۸۰ سازمان وارد این حوزه شد و متناسب با ظرفیت حزب، جوانان و زنانی را جذب کردیم که امروز سرمایه های انسانی حزب هستند و ما به جز آن ها سرمایه دیگری نداریم.

وی تأکید کرد: با کمک این سرمایه های انسانی است که حزب عدالت و آزادی توانسته است در ۲۳ استان دفاتر خود را فعال و اعضایی را جذب کند و این افراد توانسته اند ظرفیت کارشناسی و تخصصی خود را تبدیل به برنامه های عملیاتی کنند و تلاش آن ها این است که در درجه نخست، نگاه خود را به سمت جوانان و زنان معطوف کنند.

مقدری افزود: به اعتقاد من متأسفانه نگاه به زنان در سطح حاکمیتی هنوز ناچیز است هرچند شعارهایی و ژست هایی گرفته  می شود که می‌خواهیم موقعیت زنان را تقویت کنیم، اما واقعیت این است که وضعیت موجود قابل دفاع نیست.

دبیرکل حزب عدالت و آزادی تأکید کرد: به این دلیل می گویم وضعیت قابل دفاع نیست که ظرفیت زنان نخبه و توانمند در ایران و اصفهان فراتر از انتظاری است که از خاورمیانه می رود.

خلاقیت، نوآوری، مسئولیت پذیری و دقت زنان سبب رشد و حرکت رو به جلو است

وی تصریح کرد: یکی از شاخصه های حکمرانی خوب اعطای فرصت های برابر به زنان است و تجربه نشان داده است که هرجا زنان در مدیریت قرار گرفته اند، خلاقیت، نوآوری، مسئولیت پذیری و دقت زنان سبب رشد و حرکت رو به جلو بوده است.

 مقدری افزود: در اصفهان به نسبت زنان توانمند این وضعیت از همه جا بدتر است؛ امروزه در مناطق حاشیه ای ایران از جمله در سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، گلستان و غیره تا حد زیادی از زنان در پست های سیاسی و مدیریتی استفاده شده در حالیکه زنان توانمند اصفهانی که چه بسا راهبران و مدیران جریان زنان در کشور هستند، خود جایگاه خاصی ندارند.

وی افزود: هرچند جریان اصلاح طلب به استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت زنان اعتقاد دارد و در حال حاضر نیز با انتصابات مختلفی که مخصوصاً در شهرداری اصفهان صورت گرفته وضعیت زنان تقویت شده است، اما بازهم جای کار بیشتر وجود دارد.

احزاب به زنان فرصت تمرین مملکت داری بدهند

دبیرکل حزب عدالت و آزادی تأکید کرد: در این راستا یکی از کارویژه های مهم احزاب این است که نیروی لازم برای مدیریت را پرورش دهند که بخشی از آن هم زنان هستند؛ البته به علت ضعیف نگه داشتن نهادهای زنان، احزاب باید این بار را بردوش بکشند و به زنان فرصت بدهند تا تمرین مملکت داری کنند.

مقدری گفت: امروز عمده زنانی که در مصدر مسائل سیاسی قرار دارند از دوطیف هستند؛ یا زنانی هستندکه در دوران دولت اصلاحات به آن ها فرصت داده شده است یا زنانی که از دل احزاب بیرون آمده اند، البته به ندرت از دل دانشگاه هم زنان مدیر بیرون آمده اند اما قطعاً جای کار بیشتر در این زمینه وجود دارد.

کد خبر 347553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.