رتبه دوم جشنواره ملی‌طراحی‌ساختمان‌انرژی صفر به اصفهان رسید

مراسم اختتامیه جشنواره ملی طراحی ساختمان انرژی صفر (جایزه ملی طراحی ساختمان ZEB) روزگذشته برگزار شد و گروه "کریستال" از اصفهان توانست رتبه دوم این جشنواره را کسب کند.

ایمان نادرپور، استاد دانشگاه نجف آباد و یکی از اعضای گروه  کریستال در این رابطه به خبرنگار ایمنا گفت: گروه کریستال، گروهی هفت نفره از مهندسان اصفهانی هستند که ساختمانی با مصرف انرژی صفر طراحی کردند وتوانستند رتبه دوم نخستین جشنواره ملی طراحی ساختمان انرژی صفر را که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری جهاد دانشگاهی برگزارشد، به دست بیاورند.

وی در ادامه افزود: طراحی ساختمان‌های انرژی صفر در کنار صرفه جویی انرژی، مزایایی همچون کاهش هزینه‌های طول عمر ساختمان، راحتی و آسایش بیشتر، کاهش خطرات ناشی از قطع برق و گاز، پایداری بیشتر در زمان بروز حوادث طبیعی، انتشار آلودگی کمتر و بهبود وضعیت محیط زیست دارد.

این کارشناسی ارشد برق تصریح کرد: جشنواره و مسابقه ملی طراحی ساختمان‌های انرژی صفر به همراه سمینار آموزشی با عنوان "طراحی ساختمان انرژی صفر" با تمرکز بر فراهم آوردن عرصه مناسب برای شناسایی استعدادهای برتر، ارتقای دانش تخصصی، ایجاد شور و نشاط علمی و مشارکت اساتید و متخصصان حوزه انرژی کشور برگزار شد.

نادرپور گفت: مهم‌ترین بخش این جشنواره، مسابقه ملی طراحی ساختمان انرژی نزدیک صفر است که از تیم‌های مختلف سراسر کشور جهت ارسال آثار منطبق با نظام‌نامه مسابقه دعوت به عمل آورد. این برای اولین بار در کشور بود که چنین مسابقه ای با سبک مسابقات مشابه بین‌المللی، به‌صورت تیمی برگزار شده است.

کد خبر 347549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.