۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰
۷ کارنما در یک نگاه

نمایشگاه گروهی اعضای انجمن هنرمندان نقاش ایران منتخبی از ۱۳۵ اثر از کارنماهای پژوهشی ۱تا ۷ به انتخاب موزه هنرهای معاصر اصفهان است که با عنوان "۷ کارنما در یک نگاه" در این موزه نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، از سوی موزه هنرهای معاصر اصفهان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهردرای اصفهان، نمایشگاه گروهی نقاشی با عنوان "۷ کارنما در یک نگاه" برگزار می‌شود که آثار ارایه شده در آن منتخبی از کارنماهای پژوهشی اعضای خانه هنرمندان نقاش ایران است.

آیین گشایش نمایشگاه "۷ کارنما در یک نگاه" همراه با نشست تخصصی و سخنرانی "بابک اطمینانی" و "طهمورث بهادرانی" برگزار می شود.

بابک اطمینانی نقاش معاصر ایرانی و متولد سال ۱۳۳۵ است. وی پیش از نقاشی رشته‌های گوناگونی را مانند پزشکی، مهندسی معدن و ادبیات انگلیسی تجربه کرد و در ۲۸ سالگی با دیدن منظره‌ای در طبیعت و احساس کشف و شهود به نقاشی علاقمند شد. اطمینانی در مقطع کارشناسی ارشد طراحی و نقاشی از کالج هنرهای کالیفرنیا دانش‌آموخته شده است. سبک او در دورهٔ دانشگاهی شامل آثار فیگوراتیو و آثاری است که با چند سطح ساده با تکه‌های بریده کاغذ اجرا شده‌اند. وی در دوره‌ای به خلق آثاری به صورت بداهه روی آورد و پروژه کاشناسی خود را با موضوع تِم‌های ایرانی به پایان رساند و دوره آفرینش را نیز به عنوان بخشی از تحولات حرفه‌ای خود در نقاشی پشت سر گذاشت.

وی به عنوان مسئول کارنماهای پژوهشی نیز فعالیت دارد، ایجاد یک تیم اجرایی منظم و کارآمد با ساختاربندی‌ِ تخصصی و تعریف‌شده که با دستورالعمل‌های مشخص بتواند نمایشگاه‌های بزرگی را طراحی و اجرا کند به‌عنوان یکی از اهداف مهم این طرح است؛ ضمن اینکه ارایه مداوم و منظم آثار دو سال اخیرِ اعضای انجمن، ثبت، به‌روزآوری و ایجاد آرشیو هنری- حرفه‌ای برای همه اعضای شرکت کننده، داوری اعضای وابسته برای پیوسته شدن، بسترسازی برای پژوهش‌های تخصصی و آسیب‌شناسانه، مرتبط کردن اعضای انجمن به نمایشگردان‌ها، مدیران موزه‌ها، گالری‌ها و مجموعه‌داران هم‌چنین بسترسازی برای اتصال اعضای انجمن به فضاهای هنری در خارج‌ از کشور، تمرین، تشویق و ترویج روابط حرفه‌ای و برقراری ضوابط و تشکیل تیمی کارآمد، منسجم و ساختارمندِ اجرایی از اهداف دیگر این طرح است.

تهمورث بهادرانی متولد ۱۳۴۷ در باغبهادران اصفهان و دانش آموخته کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه هنر تهران است. وی در انجمن هنرمندان نقاش اصفهان و هم‌چنین شهرک بین‌المللی هنرها در پاریس عضویت دارد و تا کنون چند نمایشگاه‌انفرادی برگزار کرده و در نمایشگاه‌های گروهی بسیاری نیز شرکت داشته است.

نمایشگاه گروهی نقاشی "۷ کارنما در یک نگاه" پنج‌شنبه ۱۴ تیرماه ساعت ۱۸ تا ۲۰ در موزه هنرهای معاصر اصفهان برگزار می شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۱۹ مردادماه به موزه هنرهای معاصر، واقع در خیابان استانداری مراجعه کنند.

کد خبر 347541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.