رشد صد درصدی دانشجویان خارجی دانشگاه اصفهان

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان گفت: جذب دانشجویان خارجی دردانشگاه به رشد صد درصدی رسیده و تعداد دانشجویان خارجی از صدنفر به ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف شاقول ظهر امروز در نشست خبری شانزدهمین آیین نکوداشت دانش آموختگان غیر ایرانی دانشگاه و یازدهمین جشنواره فرهنگ ملل دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه امر آموزش عالی یکی از مهم ترین زمینه‌های بین المللی سازی آموزش در کشور است، تصریح کرد: در حال تلاش برای حذف بروکراسی اداری برای دانشجویان خارجی در حوزه آموزش و امکانات رفاهی هستیم تا دانشجویان غیر ایرانی برای حل مشکلات خود فقط به یک کارشناس مراجعه کنند. همچنین به زودی شاهد افزایش سطح کمی و کیفی خوابگاه برای این دانشجویان در ابتدای سال تحصیلی جدید خواهیم بود.

وی افزود: دانشگاه اصفهان با قدمتی بیش از ۷۰ سال با کمک پتانسیل های شهر اصفهان، بستر مناسبی را برای بین الملی سازی دارد و عزم خود را در  زمینه جذب  انشجویان بین الملل جزم کرده و تلاش می کند تا زیرساخت های آموزش عالی در اصفهان را فراهم و به روزرسانی کنند.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان با اشاره به مأموریتی که برای دانشگاه های سطح اول در کشور تعریف شده است، تصریح کرد: دو ونیم درصد از دانشجویان دانشگاه های سطح اول کشور باید دانشجوی خارجی باشند و به سمت فعالیت های آموزشی بین المللی حرکت کنند. این تراز اکنون در دانشگاه اصفهان برقرار بوده است.

شاقول افزود: دانشگاه اصفهان، پتانسیل افزایش دانشجوی خارجی تا ۱۰ درصد را در سال آینده دارد اما باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم و سپس برای تبلیغات بین المللی به فعالیت بپردازیم.  

وی همچنین از تشکیل شورای بین المللی سازی در دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: این شورا که با شرکت رییس و معاونان دانشگاه و صاحب نظران این عرصه تشکیل شده و ماهانه نشست هم اندیشی برگزار می کند. همچنین کمیته بین المللی سازی نیز بخش مهمی در زمینه بین المللی است که وظیفه دارد اقدامات سیاست گذاری بخش دانشجویان بین الملل را پیش ببرد.

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان تصریح کرد: در دو سال گذشته با تدوین شیوه نامه استاد وابسته، موفق به جذب شش استاد مطرح و مجرب شده ایم. همچنین در زمینه برگزاری دوره های مشترک در دفترچه دانشگاه امسال، چهار دوره مشترک به تصویب رسید که تا پایان تیرماه مصاحبه با شرکت کنندگان در این دوره هابه اتمام می رسد.

کد خبر 347539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.