پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند، گفت: ما نباید به‌دنبال تصدی‌گری بر پیشکسوتان باشیم؛ وظیفه ما توجه به شأن و منزلت اجتماعی این عزیزان و استفاده از نقطه نظرات آنان است.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در همایش توجیهی مسوولین پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس و کارشناسان دفاتر مردم‌نهاد ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس باید در راس و مرکزیت تجمیع تصمیم‌گیری‌ها و پیگیری برنامه‌های کاربردی دیگر نهادهای انقلابی قرار بگیرد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در موضوعات مختلف محتوایی گفت: پیشکسوتان دفاع مقدس منبع عظیمی از تجربیات ارزنده هستند و پیشنهادات آن‌ها قطعا سازنده و در راستای اعتلای اهداف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

سردار کارگر با بیان اینکه باید از ظرفیت عزیزان پیشکسوت در مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس سراسر کشور استفاده شود، عنوان کرد: ما نباید به‌دنبال تصدی‌گری بر پیشکسوتان باشیم؛ وظیفه ما توجه به شأن و منزلت اجتماعی این عزیزان و استفاده از نقطه نظرات آنان است.

وی با برشمردن وظایف سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس در سطح استان‌ها خاطرنشان کرد: وظیفه ما انجام کارهای اجرایی نیست. ما باید به عنوان یک مرکز ثقل، نقش هدایت‌گری و سیاستگذاری را در حوزه ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح استان ایفا کنیم.

سردار کارگر با بیان اینکه پیشکسوت دفاع مقدس رده سازمانی ندارد و عضو هر سازمان و نهادی باشد برای مردم و ما عزیز است، افزود: رفتارمان باید به گونه ای باشد که یادگاران دفاع مقدس متوجه شوند که ما به یاد آنها هستیم و برای انتقادات و پیشنهاداتشان ارزش قائلیم. در این رابطه حتی باید به پیشکسوتان جدا شده از سازمان نیز توجه و از نقطه نظرات آنها نیز بهره جست.

وی با بیان اینکه برخورد ما با پیشکسوتان نباید ابزاری و براساس نیاز باشد، تصریح کرد: باید برای پیشکسوتان‌مان جهت ایفای نقش در حوزه فرهنگ و اجتماع ایجاد فرصت کنیم.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با تاکید بر اینکه کار فرهنگی نیاز به انعطاف‌پذیری دارد، افزود: باید اجازه دهیم پیشکسوتان و تشکل‌های مردم نهاد حرفشان را بزنند و متوجه اثربخشی نقطه نظراتشان در روند اصلاحات و پیشرفت برنامه‌ها شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اشکالات کار عدم ارتباط با پیشکسوتان و تشکل های مردم نهاد است، افزود: ارتباط ما با مجموعه پیشکسوتان و تشکل‌ها باید پیوسته باشد و یکی دیگر از وظایف ما تسهیل کار برای پیشکسوتان و تشکل‌ها است.

منبع:دفاع مقدس

کد خبر 347429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.