طرحی برای مقابله با زمین خواری

لنجان-مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه کاهش بروکراسی اداری از پیش نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی است، گفت: در طول در حدود ۶۵ میلیون فقره استعلام بین دستگاه‌های دولتی جابه جا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، سید سعید رجالی در آیین افتتاحیه دفتر پست شهر زاینده رود اظهار کرد: امروز به دلیل ظرفیت و پتانسیل‌های بالای شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران بعضی وظایف حاکمیتی بر عهده پست قرار گرفته است که دو پروژه مهم استعلام میان دستگاهی موسوم به سیماک و مدیریت نشانی مکان محور، موسوم به G-NAF از این جمله هستند که از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات واگذار شده اند.

وی کاهش بروکراسی اداری را از پیش نیازهای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اجرای پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلام میان دستگاهی ثمرات بسیاری را در کاهش بروکراسی اداری، افزایش بهره‌وری، صرفه‌جویی هزینه، شفاف‌سازی و ... به همراه دارد و از سوی دیگر فرآیندهای غیرضروری نیز در این دو طرح حذف شده است.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه در طول سال در حدود ۶۵ میلیون فقره استعلام بین دستگاه‌های اجرایی کشور جابه جا می‌شود، تصریح کرد: سامانه یکپارچه سیماک از ابر پروژه‌های دولت الکترونیک در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌آید و با توجه به تاکید استاندار اصفهان بر انجام این پروژه مهم و تاثیرگذار، آموزش دهیاران و کارشناسان بخشداری، فرمانداری و شهرداری‌ها شهرستان اصفهان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه استعلامات میان دستگاهی در خصوص املاک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: سامانه یکپارچه سیماک زمینه مناسبی را برای شفاف سازی بازار مسکن، جلوگیری از موازی کاری و برقراری ارتباط ۲۸ دستگاه اجرایی و سه دستگاه نظارتی در استان را فراهم کرده و با اختصاص شناسه الکترونیکی برای هر ملک، مردم می‌توانند وضعیت پرونده و نقشه های ملک خود را رصد کرده و مراحل کار را به سهولت دنبال کنند.

رجالی اضافه کرد: آسان شدن ارایه خدمات، جلوگیری از سوء استفاده و دخل و تصرف افراد سودجو، کاهش مراجعات مردمی به دستگاه‌های اجرایی و رفع بعضی مشکلات موجود، از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه طرح سیماک نقش موثری در مقابله با زمین‌خواری دارد، عنوان کرد: پروژه مدیریت نشانی مکان محور و استعلام میان دستگاهی دو سال زودتر از استان اصفهان در استان‌های گیلان، البرز و کرمان به صورت پایلوت اجرایی شد که طی این مدت بازده بسیار زیادی را به همراه داشته و حتی شاهد کاهش زمین‌خواری در استانی همچون استان گیلان بوده ایم.

مدیرکل پست استان اصفهان با بیان اینکه تحویل نقشه‌های پارسل شهری گام بلندی در اجرای پروژه G-NAF به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: اجرای این دو پروژه تاثیرگذار جزء اولویت‌های اداره کل پست استان اصفهان در شهرستان‌های استان به شمار می‌آید که خوشبختانه شهرستان لنجان در تحویل نقشه‌های پارسل به خوبی عمل کرده است.

وی یادآور شد: نشانی ثبت شده در پایگاه G-NAF شامل تقسیمات کشوری، نام محله، نام معبر، پلاک و مختصات ملک یا همان ژئو کد برای آدرس است، از این رو نامگذاری معابر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده، اما باید توجه داشت که ۵ درصد معابر شهرهای شهرستان لنجان فاقد نام هستند و امیدواریم این نامگذاری‌ها هرچه زودتر انجام تا این دغدغه نیز با سرعت هرچه بیشتر مرتفع شود.

رجالی افزود: طرح بهنگام‌سازی اطلاعات اماکن در نقاط شهری شهرستان لنجان نیز به اتمام رسیده و بر همین اساس شهرداری‌های شهرستان لنجان اطلاعات اماکن را به پلاک پستی تبدیل کرده و ۷۵ درصد اماکن شهری  به پلاک کدپستی مجهز شده‌اند و تنها ۲۵ درصد دیگر باقی مانده است که امیدواریم این مهم نیز با سرعت هرچه بیشتر اجرایی شود.

وی متذکر شد: البته در سطح روستاهای شهرستان لنجان تنها ۲۵ درصد پلاک‌کوبی کدپستی انجام گرفته و تحقق این مهم نیازمند نگاه جهادی دهیاری‌های این شهرستان تا بتوانیم زیرساخت‌های لازم نرم افزاری دانش بنیان که مقدمه دولت الکترونیک است را در این روستاها مهیا کنیم.

کد خبر 347371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.