فعالیت ۱۲۰۰ نیروی امداد و نجات در طرح تابستانه هلال احمر

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر امدادگر به همراه ۱۰۰ نفر پرسنل رسمی در طرح تابستانه هلال احمر در جاده های استان اصفهان امدادرسانی می کنند.

داریوش کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به طرح امداد و نجات تابستانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان اظهار کرد:  اکنون ۴۱ پایگاه امداد و نجات بین شهری و یک فروند بالگرد هوایی با آمادگی کامل جهت پشتیبانی و عملیات امداد و نجات در حوادث مختلف اعم از حوادث بین شهری و حوادث کوهستانی را دارند.

وی در خصوص راه اندازی پایگاه های کوهستانی افزود: سه پایگاه کوهستانی در شهرستان های نطنز، خوانسار و پادنای سمیرم به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند و در صورت بروز حادثه ارایه خدمات امداد و نجات به حادثه دیدگان را انجام می دهند.

معاون امداد ونجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان اینکه بیش از ۱۲۰۰ نفر امدادگر به همراه ۱۰۰ نفر پرسنل رسمی در طرح تابستانه جمعیت هلال احمر استان اصفهان مشارکت دارند، اضافه کرد: امدادگران با استقرار در پایگاه هاحوادث ترافیکی را در جاده ها پوشش داده و بیشتر  در حوزه رهاسازی، امداد و نجات، کمک های اولیه و پیشگیری از حادثه به عنوان پشتیبان خدمات ارایه می کنند.

وی ادامه داد: اعزام نیروهای امداد و نجات هلال احمر  برای حادثه کوهستانی، مراتع، حادثه آتش سوزی و سایر حوادث که نیاز به حضور تیم ها و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر باشد برای پشتیبانی انجام می شود.

کریمی با اشاره به اینکه میانگین حداکثر زمان رسیدن نیروهای امدادی هلال احمر در حوادث ۹ دقیقه است، گفت:  در برخی از  عملیات ها زمان رسیدن به محل حادثه بسیار طولانی تر اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه طرح امداد و نجات تابستانه جمعیت هلال احمر اصفهان از ۲۵ خرداد ماه آغاز  و تا اواخر شهریور ماه ادامه دارد، گفت: برای ارایه خدمات بهینه به مسافران در ایام تابستان و در زمان بروز حوادث آموزش های لازم به نیروهای داواطلب جمعیت هلال احمر ارایه شده و تنها نیروهای آموزش دیده می توانند در طرح امداد و نجات تابستانه مشارکت داشته باشند.

 معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر اصفهان در خصوص امداد هوایی نیز اظهار کرد: عملیات های نیروهای امداد و نجات هوایی جمعیت هلال احمر اصفهان بیشتر مربوط به حوادث اتفاق افتاده در مناطق صعب العبور است.

کد خبر 347338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.