نرخ حمل متوفیان در شیراز بررسی شد

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: سی و هفتمین جلسه کمیسیون به بررسی نرخ نامه خودروهای حمل متوفیان در شیراز پرداخت.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط ‌عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، علی ناصری با اشاره به وجود ۶۰ خودروی ویژه حمل متوفی در مدیریت آرامستان‌ها اظهار کرد: سلامت افرادی که در زمینه حمل متوفیان فعالیت می‌کنند در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، در معرض خطر است زیرا برخی از متوفیان در وضعیت خوبی نیستند

وی با اشاره به روال حمل متوفی تا انتقال به غسالخانه گفت: با توجه به اینکه خانواده متوفیان آستانه تحمل پایینی دارند، کیفیت و سرعت عمل نیروها اززمان تماس با شماره ۱۵۳۰ تارسیدن خودرو، نحوه برخورد، پوشش و رعایت بهداشت نیروها از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید سیستم به سمتی رود که همشهریان بتوانند تمام مراسم را از حمل، تشییع و تدفین به مدیریت سازمان آرامستان‌ها واگذار کنند.

ناصری گفت: خیلی از خانواده‌ها تمایل دارند که مراسم طواف متوفی دور حرم‌های اهل بیت(ع ) انجام شود که باید این امر بدون مزاحمت برای سایر همشهریان صورت گیرد.

وی خواستار بهسازی سیستم روشنایی ورودی ارامستان سعدی، باز کردن معابر(مسیر تردد خودروها) و استقرار تابلوهای راهنما دراین مسیر شد و افزود: باید به سوی سیستم یکپارچه حمل متوفی برویم به گونه ای که تعداد وکیفیت خودروها از سوی شهرداری نظارت شود.

میزان و نحوه پرداخت حمل متوفیان برای شهروندان شفاف شود

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز افزود: باید نحوه‌ پرداخت، نوع خدمات، و تعرفه آن به صورت شفاف در خدمت همشهریان قرار گیرد.

به گفته وی آمبولانس‌ها وظیفه حمل افراد بیمار را دارند نه حمل متوفی و این امر باید توسط خودروی ویژه حمل متوفی صورت گیرد.

ناصری گفت: باید با حفظ استاندارد کشور و جهانی، اساسنامه ای برای کیفیت خودروی متوفی، ویژگی شخصیتی نیروها، نوع پوشش نحوه‌ی اطلاع رسانی، نحوه‌ی پرداخت وجوه لحاظ کنیم.

وی خواستار تشکیل کارگروهی متشکل ازمعاونت‌های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت آرامستان‌ها، سازمان حمل و نقل بار، پلیس راهور، رییس اصناف، و نماینده هیئت امنای مجتمع حمل متوفیان شد تا بتوانند لایحه‌ ساماندهی خودروهای حمل متوفیان به همراه نرخ‌نامه ونحوه‌ی پرداخت ان را به کمیسیون ارایه دهند تا پس از بررسی به صحن علنی شورا ارجاع داده شود.

قاسم مقیمی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این باره گفت: با مقایسه با سیستم حمل متوفی در شهر مشهد، کیفیت خودرو و تعرفه‌ حمل متوفی در شیراز وضعیت مطلوبی ندارد.

وی افزود: با توجه به وظیفه این خودرها در حمل متوفیان، باید این مهم با دقت و کیفیت اجرا شود.

همچنین سیروس پاک‌فطرت، دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این زمینه با اشاره به اهمیت نظافت خودرو و رانندگان ویژه حمل متوفی گفت: باید نیروهای صبور، همراه و قابل تکریم بکار گرفته شوند چون با افرادی که شرایط روحی و روانی خاصی دارند در ارتباط هستند.

کد خبر 347272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.