۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
خزان زودرس درختان چنار

مدیر طرح ساماندهی ناژوان از خزان زودرس درختان چنار خبر داد و گفت: گرمای شدید هوا با وضعیت رشد چنار تناسب ندارد، زیرا دمای قابل تحمل این درخت جهت حفظ سبزینگی حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.

حسن شفیعی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به خزان زودرس و ریزش برگ چنارها در سطح شهر اصفهان و منطقه ناژوان اظهار کرد: علت خزان زودرس چنارها گرمای شدید هوا است زیرا گرمای شدید با وضعیت رشد چنار تناسب ندارد و دمای قابل تحمل این درخت برای حفظ سبزینگی حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه آلودگی هوا نیز منجر به ریزش برگ‌ درختان می‌شود، افزود: کمبود رطوبت و خشکی بیش از حد هوا به دلیل نبود آب در زاینده رود، کاهش شدید آب‌های زیرزمینی، کاهش آب قابل دسترس گیاه به خصوص در محدوده ناژوان به دلیل بافت شنی خاک از دیگر دلایل ریزش برگ و خزان زودرس درختان چنار است.

شفیعی با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی مدیریت طرح ساماندهی ناژوان گفت: تقویت درختان با استفاده از حفر چالکود، انجام عملیات دریل هول در فصل زمستان، کند و کوب و کوددهی زمستانه انجام شده است.

وی با اشاره به شستشوی درختان و آبیاری منظم در فصل بهار اضافه کرد: در فصل بهار نیز اقدام به محلول پاشی درختان با کلات آهن، روی، منگنز و کلات آهن دهی به خاک، کود آبیاری، اسیدهیومیک دهی به خاک شده است.

کد خبر 347251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.