لزوم حفظ درختان چنار/جمعه بازار محصولات خانگی راه‌اندازی شود

لزوم حفظ درختان چنار در شهر اصفهان و راه‌اندازی بازار فروش محصولات خانگی برای ایجاد منبع درآمدی برای زنان سرپرست خانوار از مهم‌ترین تذکرات اعضای شورای شهر اصفهان در سی و نهمین جلسه علنی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصر اصفهانی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهاندر بخش تذکرات با بیان اینکه شهروندان از وضعیت آبیاری در فضای سبز شهرداری گله‌مند هستتد، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته روند برنامه‌ریزی پیمانکاران در خصوص واگذاری سطح بالایی از فضای سبز به یک کارگر منجر به این امر شده است.

وی با بیان اینکه پیمانکاران باید در خصوص نحوه واگذاری میزان فضای سبز به کارگران بازنگری داشته باشند، تصریح کرد: باید توجه داشت که در این زمینه نباید حقی از کارگران ضایع شود.

گونه‌های استخدام در شهرداری راه‌اندازی شود

نائب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین به برگزاری جشن تجلیل از تاثیرگذاران محلی در محله رهنان در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: این امر باید در همه ۲۰۰ محله شهر اصفهان نیز با همت معاونان فرهنگی مناطق شهرداری انجام شود.

وی همچنین راه‌اندازی جمعه بازار تولیدات خانگی در شهر اصفهان را پیشنهاد داد و افزود: اجرای این طرح میتواند کمکی به زنان سرپرست خانوار برای ایجاد درآمد برای اداره خانواده باشد.

نصراصفهانی همچنین یکسان‌سازی گونههای مختلف استخدام در شهرداری را ضروری دانست و گفت: برای این امر معاونت مالی و اداری اقداماتی را در دستور کار قرار داده که باید تسریع شود.

همچنین فریده روشن، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش تذکرات ضمن قدردانی از بازی خوب فوتبالیست‌های تیم ملی در بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸ اظهار کرد: بازیکنان تیم ملی موفق شدند مدعیان قهرمانی فوتبال را متوقف کنند.

وی همچنین به همدلی مردم ایران در حادثه زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: ملت ایران همواره نشان داده است که در شادی و غم برای کمک به یکدیگر و وحدت و همدلی خاصی دارند و منتظر فرصتی برای جنگیدن و دفاع از کشورشان هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان حضور مردم در کمک به زلزله زدگان و بازی‌های تیم ملی را تذکری به مسئولان در بحران و شادی دانست و گفت: در شرایطی که فشارهای اقتصادی بین مردم منجر به کاهش اعتماد آنها شده است ایجاد زمینه نشاط اجتماعی می تواند التیام دهنده باشد.

نگرانی مردم برای چنارهای اصفهان

اصغر برشان، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این بخش از سی و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهروندان دیدبان هشیار برای فعالیت مسئولان هستند، اظهار کرد: در خصوص حفظ فضای سبز شهر اصفهان و به ویژه درختان چنار نگرانی‌هایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درختان چنار ریشه در تاریخ اصفهان دارند، افزود: از این رو حفظ این درختان باید در اولویت در همه مناطق شهرداری قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم اصلاح گونه‌های مورد کشت در شهر اصفهان گفت: باید گونه‌های مقاوم به خشکی با توجه به شرایط فعلی اصفهان کشت شود.

وی همچنین به لزوم برگزاری برنامه‌هایی همچون برنامههای هفته فرهنگی اصفهان و ماه مبارک رمضان در تابستان توسط سازمان فرهنگی، تفریحی اصفهان اشاره کرد و گفت: برای پر کردن اوقات فراغت نیز این امر مورد توجه قرار گیرد.

نظافت اتوبوس‌های بخش خصوصی مناسب نیست

برشان همچنین با بیان اینکه نظافت اتوبوس‌های بخش خصوصی قابل قبول نیست، افزود: بهتر است که نظارت بهتری روی این امر صورت گیرد.

همچنین مهدی مقدری، سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه شرایط اقتصادی کشور منجر به کاهش سهم گردشگری و تفریح در سبد زندگی شهروندان شده است، گفت: ما در این زمینه مسئولیت و رسالت ویژه داریم و در شهر اصفهان باید امکانی فراهم شود تا شهروندان با مراجعه به مراکز تفریحی بتوانند برنامه‌های پرنشاطی را داشته باشند.

برنامه‌های نشاط آور را متنوع و پراکنده اجرایی می کنیم

 وی تصریح کرد: در نظر داریم برنامه‌هایی همانند آنچه در صفه در دوران جام جهانی اتفاق افتاد را به صورت پراکندهتر و متنوع‌تر داشته باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین با بیان اینکه بخش خصوصی مرتبط با فرهنگ و هنر از سال ۷۰ تاکنون در کنار شهرداری بوده است، افزود: در سال جاری باید فضا برای آنها تلطیف‌تر شود تا در پایان تابستان شاهد برگزاری منحصر به فرد سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان باشیم.

کد خبر 347223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.