ناوگان اتوبوسرانی بازسازی می‌شود

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و محدودیت‌هایی که برای تامین ناوگان جدید وجود دارد، یکی از مهمترین برنامه‌های اتوبوسرانی اصفهان بازسازی ناوگان است تا اتوبوس‌ها با یک فرایند بازسازی به چرخه فعالیت در شهر باز گردند.

قدرت افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در مسیر بازسازی اتوبوس‌ها، برای تامین قطعات و لوازم محدودیت‌هایی وجود دارد، اما با این حال هزینه بازسازی کمتر از خریداری اتوبوس‌های جدید است.

وی با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان با توجه به مصوبات بودجه ۹۷ پیگیر نوسازی ناوگان است، افزود: موضوع مهم دیگر افزایش راندمان و بهره‌وری ناوگان موجود به کمک BIS یا سیستم مکانیزه ناوگان است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه، BIS را بهترین راهکار استفاده از سیستم مدیریت ناوگان خواند و تاکید کرد: این سیستم کمک می‌کند از ناوگان موجود بهره‌وری مناسب‌تری داشته باشیم، همچنین مدیریت هزینه در حوزه‌های مختلف اقلام مصرفی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری با کمک سیستم جامع تعمیر و نگهداری اتوبوس‌ها انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلفی در ارتباط با کاهش منابع مصرفی از جمله سوخت و روغن اتوبوس‌ها در دستور کار است.

افتخاری با بیان اینکه مدیریت یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس که بخش زیادی از آن فرسوده است و برای سرپا ماندن هزینه‌های زیادی نیاز دارد، همچنین خرید اتوبوس‌های جدید با توجه به افزایش شدید قیمت‌ها، کاری بسیار سخت است، گفت: در حال حاضر نرخ اقلام مصرفی اتوبوسرانی تا ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته و حتی برخی قطعات کمیاب شده است، اما تلاش‌های اتوبوسرانی متوقف نشده و به دنبال راهکارهای مختلف برای انجام خدمات هستیم.

وی با بیان اینکه ۹۷ مسیر خط اتوبوس در اصفهان وجود دارد که ۳۵ خط آن متعلق به بخش خصوصی است، اظهارکرد: برای بهبود فرایند نظارت بر فعالیت بخش خصوصی، فرایند جذب رانندگان و واگذاری ناوگان به بخش خصوصی بازنگری شده و دستورالعمل جدید در حال تدوین است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ادامه داد: نحوه اداره خدمات بخش خصوصی، رعایت برنامه زمان‌بندی حرکت خطوط، نظافت اتوبوس، رفتار راهبران و نحوه بهره‌برداری بخش خصوصی با سیستم مکانیزه خدمات کنترل می‌شود.

کد خبر 347217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.