اعتیاد در بین دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی رخنه کرده است

گلپایگان- سرپرست فرمانداری گلپایگان گفت: استفاده از مواد مخدر از نوع شیشه‌ ۷۰۰ درصد در سطح جهان رشد داشته است یعنی استفاده از این نوع مواد مخدر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بیش از هفت برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حسین یارمحمدیان ظهر امروز (شنبه)  در جمع خبرنگاران  با اشاره به برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد: امروزه یکی از چالش‌های مهم جوامع بشری مسئله اعتیاد به مواد مخدر است.

وی افزود:از سال ۲۰۰۶ تا سال ۲۰۱۹ شاهد رشد  ۲۳ درصدی استفاده از مواد مخدر در سطح جهان هستیم در این راستا باید در کشور با آگاهی دادن و آموزش در پیشگیری  از اعتیاد به مواد مخدر راهگشا باشیم.

سرپرست فرمانداری گلپایگان گفت: استفاده از مواد مخدر از نوع شیشه‌ ۷۰۰ درصد در سطح جهان رشد داشته است یعنی استفاده از این نوع مواد مخدر از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ بیش از هفت برابر افزایش داشته است.

یارمحمدیان تصریح کرد: مواد مخدر در سطح جهانی  و نظام بین‌الملل به یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده است، در جهان حدود یک میلیون نفر در تجارت مواد مخدر نقش دارند و این یک آفت برای جامعه بشری محسوب می شود.

وی افزود: بروز اعتیاد در بین دانش آموزان یک آفت است، اما متاسفانه این معضل در مدارس، دانشگاهها، مراکز فرهنگی و اقتصادی مواد مخدر رخنه کرده است.

سرپرست فرمانداری گلپایگان تصریح کرد: آلودگی به مواد مخدر جدید که با صنایع شیمیایی تدوین شده آلوده ‌تر و آسیب آن زیادتر از مواد مخدر سنتی است.

وی گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و همسایگی با کشور افغانستان در محور ترانزیتی پخش مواد مخدر قرار دارد که در این راستا نظام جمهوری اسلامی تلاش کرده با کنترل مرزها از ترانزیت مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری کند.

یارمحمدیان گفت: آمریکا نقش مثبتی در کنترل مواد مخدر در افغانستان نداشت این در حالی است که به بهانه مبارزه با تروریست باعث رشد مواد مخدر در این کشور شد.

وی تصریح کرد: بر اساس آمار در کشور افغانستان کاشت تریاک افزایش داشته است به طوری که کاشت این ماده مخدر از سال ۲۰۰۱ تا سال ۲۰۱۷ از ۱۸۵  تن به ۹ هزار تن رسیده است.

سرپرست فرمانداری گلپایگان با بیان اینکه جمهوری اسلامی آماج حملات فرهنگی و اجتماعی از سوی کشورهای استکباری قرار گرفته است، گفت: معضلات اقتصادی، فرهنگی، فقر، بیکاری و مهاجرت عامل دامن زدن به اعتیاد و توزیع مواد مخدر می‌شود، باید کمک کنیم تا فقر و بیکاری و اشتغال حل شود.

یارمحمدیان با بیان اینکه  اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و فساد اخلاقی از بحران‌های اجتماعی کشور است، اظهار کرد: سبک زندگی جدید و دوری جستن برخی  خانواده‌ها از مسائل دینی عامل بروز آسیب‌ها از جمله مواد مخدر و طلاق است.

وی با بیان این‌که امحای مواد مخدر از نوع شیشه ۱۷۶ درصد در کشور افزایش داشته است،  گفت: همچنین سازمان بهزیستی ۹ هزار مرکز ترک اعتیاد در سطح کشور ایجاد کرده است، در پنج سال اخیر نیز ۱۹۵ هزار نفر معتاد بهبود یافته از آموزش‌های فنی و حرفه ای برای اشتغال استفاده کردند.

کد خبر 347171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۹
    0 0
    لطفا به فکر اشتغال جوانان باشین تا این اتفاق ها رخ ندهد.خوده من در مصاحبه ای قبول شدم و الان حدود یک سال است که منتظر خبر هستم و هرچی هم پیگیر میشوم در یک جواب میگویند بودجه نیست.