سرپل ذهاب به روایت نقاشان این شهر

دگرگونی سرپل ذهاب، هنرمندان این شهر را بر آن داشت تا قلم‌مو در رنگ فرو ببرند و در دل بحران، لحظه‌ها را ثبت کنند و امید را از انگشتانشان به تصویر بکشند. آنچه این‌روزها در قاب روی دیوار خانه صفوی قرار دارد فریاد شهری است در زلزله اما در پشت هر قاب امید است که جریان دارد...

محمد پورکند در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آثاری که در نمایشگاه نقاشی "هنرمند نقاشی بحران" به نمایش گذاشته شده مربوط به زلزله سر پل زهاب است. هفت روز پس از این زلزله من بچه‌ها را جمع کردم و در کنار یاین هنرجویان نقاشی منطقه زلزیه‌زده غرب کشور، وضعیت مردم را نقاشی کردیم.

این هنرمند کرمانشاهی ادامه داد: این آثار بیشتر مانند سایه هستند و بیشتر چهره‌ها دیده نمی‌شوند و در این آثار، نشستن، دویدن و فریاد مردم در آن لحظات دیده می شود.

پورکند گفت: من تلاش کردم تمام پیچیدگی زلزله در آسمان و زمین و تمام آسیب‌هایی که در آن لحظه رخ داد را در یک تابلو به تصویر بکشم؛ لحظات سختی بود و فکر می کردیم تمام دنیا همچون سرپل ذهاب دگرگون شده است اما فقط همان شهر بود.

وی ادامه داد: این نقاشی‌ها با رنگ اکرولیک کار شده‌اند و ما در آن حال و هوای مردم، این آثار را در چادرها می‌کشیدیم. تلاش کردم علاقه‌مندان را جمع کردم که به ۴۰ نفر رسیدند و هر کس سبک خود را کار کرد که در کارها آبرنگ، رنگ روغن و مدادرنگ هم وجود دارد و البته نقاشی‌هایی هم توسط بچه‌ها کشیده شد و من این نمایشگاه را به‌خاطر آن ها برگزار کردم.

پورکند با بیان اینکه پس از برگزاری اولین جلسه از کلاس، بچه‌ها خودشان اشتیاق داشتند که با من همراه شوند، گفت: در این کلاس‌ها بچه ها هر روز حضور داشتند و من معتقدم هر جایی هر اتفاقی می افتد با هنر می‌توان امید را زنده کرد با رنگ و قلم‌مو و جمع کردن وسایل می‌توان مردم را گِرد هنر جمع کرد.

علاقمندان برای بازدید از نمایشگاه نقاشی می‌توانند تا ۱۳ تیرماه صبح‌ها ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعدازظهرها ۱۷ تا ۲۳ ساعت به نگارخانه صفوی، واقع در خیابان خاقانی، حدفاصل خواجه پطروس و وحید، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.

کد خبر 347167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.