بزرگداشت مولانا صائب برگزار می‌شود

همزمان با ششمین همایش بزرگداشت "مولانا صائب تبریزی" در صائبیه، نشست تخصصی اصفهان شهر ادب ۲ با موضوع صائب تبریزی در حوضخانه مرکز آفریشن‌های ابدی قلمستان برگزار می‌شود.

الهه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اینکه از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان دو برنامه در روز بزرگداشت صائب در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: باتوجه به تفاهم‌نامۀ میان شهرداری اصفهان و شهرداری تبریز، این دو شهر تعدادی برنامه مشترک با یکدیگر خواهند داشت و یکی از برنامه‌ها این است که در روز بزرگداشت صائب، شهردار تبریز و اعضای شورای این شهر  همراه با برخی از اساتید زبان و ادب فارسی ازجمله "باقر صدری نیا" به عنوان صائب شناس و از بهترین اساتید ادبیات ایران که سبک هندی را به‌خوبی می‌شناسند و پژوهش‌های بسیاری در این خصوص داشته‌اند در اصفهان حضور یافته و در برنامۀ صائب شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی اصفهان "نشست اول اصفهان شهر ادب" با هدف توسعه گردشگری ادب در اصفهان از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار شد، افزود: در نشست دومِ این برنامه یعنی "اصفهان شهر ادب ۲" به موضوع صائب پرداخته خواهد شد که این نشست با سخنرانی "باقر صدری نیا" عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز، "سیدمهدی نوریان" استاد زبان و ادبیات فارسی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، با حضور "ابوالفضل علی‌محمدی" مدیرعامل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان و استاد علیزاده به عنوان شاعر برگزار خواهد شد.

مدیر مرکز آفریشن‌های ادبی قلمستان گفت: برنامه دیگری که به مناسبت بزرگداشت صائب درنظر گرفته شده در آرامگاه صائب برگزار می‌شود. این برنامه، ششمین همایش بزرگداشت "مولانا صائب تبریزی" و برنامه‌ای عمومی برای بزرگداشت صائب است که دهم تیرماه به نام وی نامیده شده است.

به گزارش ایمنا، ششمین همایش بزرگداشت "مولانا صائب تبریزی" یک‌شنبه دهم تیرماه ساعت ۲۱ در صائبیه، واقع در خیابان صائب، باغ صائب برگزار می‌شود. هم‌چنین نشست تخصصی اصفهان شهر ادب با موضوع "صائب تبریزی" یک‌شنبه دهم تیرماه ساعت ۱۷ در حوضخانه قلمستان، واقع در باغ غدیر برگزار می‌شود.

کد خبر 347153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.