همیشه به ریشه‌ام یعنی اصفهان فکر می‌کنم

سروش صحت از افتتاح رسمی شهر کتاب اصفهان با برند اصلی و تابلوی شهر کتاب تهران در ٢٥ تیرماه خبر داد و گفت: چیزی که برایمان اهمیت دارد این است که در شهر کتاب رابطه خریدار و فروشنده برقرار نباشد و پاتوقی فرهنگی برای علاقمندان کتاب باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست خبری سروش صحت درباره سرمایه‌گذاری و تاسیس شعبه اصلی برند شهر کتاب در اصفهان، بعد از ظهر پنج‌شنبه _هفتم تیرماه_ برگزار شد.

سروش صحت در این نشست اظهار کرد: درحال حاضر چند شعبه شهر کتاب در اصفهان فعالیت دارد که با مجوز و تابلوی رسمی شهر کتاب فعالیت نمی‌کنند. ما برای انتخاب کسانی که فعالیت می‌کنند نهایت تلاشمان را کردیم تا کسانی که در شهر کتاب کار می‌کنند آشنا به این حوزه باشند و حسن خلق و ارتباط خوبی با مخاطبان شهرکتاب داشته باشند.

وی افزود: چیزی که برایمان اهمیت دارد این است که اینجا رابطه خریدار و فروشنده برقرار نباشد و پاتوقی فرهنگی برای علاقمندان کتاب باشد، جوانان بیایند حرف بزنند. کتاب ورق بزنند، بخوانند، بنشینند، فکر کنند و اینجا جایی برای احساس آرامش در محیط فرهنگی باشد، در واقع محیطی با تعامل فرهنگی بالا باشد.      

این بازیگر و طنزپرداز ایرانی گفت: من از روزی که وارد حرفه سینما و بازیگری و کارگردانی شدم فعال مطبوعاتی و نویسنده هم بودم و "ستون تاکسی"۱۰ سال است که در روزنامه اعتماد به قلم من چاپ می‌شود. به طور مستمر با نشریات و مجلات همکاری داشتم و از حوزه کتاب دور نبودم. می‌خواستم روزی رمان نویس باشم که نشد. اما همسرم "سارا سالار" نویسنده است و در حوزه کتاب کار می کند. خودم هم علاقه دارم همه را درکنار هم ادامه دهم.       

صحت تصریح کرد: تا به حال در هرکاری که انجام دادم حال و هوای اصفهان وجود داشته است. در هرجمله‌ای که نوشتم اسم اصفهان بوده و اگر بیشتر از یک پاراگراف هم بوده باشد نشان می‌دهد که فکر و ذهنم اصفهان بوده است. هر کاری ساختم یک اصفهانی در آن بازی کرده و همیشه به ریشه‌ام که اصفهان است فکر کرده‌ام. کارگاه کارگردانی و فیلمنامه نویسی هم در اصفهان داشته‌ام.  

این کارگردان و نویسنده افزود: شش ماه پیش من و برادرم تصمیم گرفتیم شهر کتاب را به عنوان پاتوق فرهنگی در اصفهان راه‌اندازی کنیم ولی فکر نمی‌کردیم آنقدر کار و پروسه سختی باشد. بی‌شک اگر کمک شهر و شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر نبود این‌کار ممکن نبود.

صحت گفت: گرفتن تابلوی شهر کتاب پروسه‌ای طولانی بود. ولی هرجا رفتیم با خوشرویی و یکدلی باما برخورد شد.  همین که نشست امروز ما در این خانه زیبا که مکان سابق شورای شهر اصفهان بود برگزارشد نشانه تعامل شهرداری اصفهان است. آقای شهردار از اول بسم الله همراه ما بودند و قول داده‌اند که برای برگزاری نشست و دعوت از هنرمندان به ما کمک کنند.  

وی ادامه داد: این کار برای ما که بخش خصوصی هستیم بدون مساعدت شهرداری ممکن نبود. البته که مکان‌هایی مثل خانه صفوی اصفهان و شهر کتاب‌های دیگر هم همکاران ما در ایجاد این پاتوق فرهنگی در شهر اصفهان هستند و ما در شهر کتاب قطعا برنامه‌های فرهنگی شامل موسیقی و هنرهای تجسمی و اصفهان شناسی را برگزار می‌کنیم.

کد خبر 347078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.