۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴
وقت شما در فیس بوک...

شبکه های اجتماعی سهم زیادی از مصرف اینترنت کاربران را به خود اختصاص داده است و این موضوع باعث شده تا تعداد زیادی از کاربران عادت اعتیاد گونه ای نسبت به استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیدا کنند که سلامت روحی و جسمی آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعتیاد شبکه های مجازی این روزها به یک موضوع داغ تبدیل شده است، اما به تازگی شنیده می‌شود که شرکت فیس بوک بر روی ویژگی جدیدی کار می کند. ابزار "وقت شما در فیس بوک" (Your Time on Facebook) به کاربران این امکان را می‌دهد تا از دنیای مجازی خارج شده و دوباره وارد دنیای واقعیت شوند.

بررسی‌های صورت گرفته حاکی از این است که کاربران به طور متوسط گوشی هوشمند خود را حداقل ۱۵۰ بار در روز چک می‌کنند. این موضوع نشان می دهد که این روزها میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای کاربران اینترنتی بسیار زیادتر از حد معمول است و شبکه مجازی فیس بوک در این میان سهم زیادی را به خود اختصاص داده است.

حال شرکت فیس بوک به تازگی در حال آزمایش ویژگی جدیدی است که کاربران را در مدیریت زمان سپری شده‌ خود در پلت فرم این شبکه مجازی یاری می‌کند. به عبارتی، این قابلیت جدید به افراد کمک می کند تا دقایقی را که هر روز از اپلیکیشن استفاده می‌کنند ارزیابی کرده، برای خود یک یادآور روزانه تنظیم کنند و پیام ها و اعلان‌های فیس بوک را خاموش کنند.

شنیده ها حاکی از آن است که قابلیت اضافه شده به فیس بوک بخشی از ویژگی مبتکرانه "Time Well Spent" می‌باشد. این شرکت در اوائل سال جاری اعلام کرد که در حال بررسی بهترین شیوه برای اندازه گیری زمان مصرف کنندگان از اپلیکیشن فیس بوک است. مولفه های اصلی که باید در این میان تفسیر شود شامل پیام ها، نظرات، اشتراک ها و موارد دلخواه است.

شرکت فیس بوک در ماه ژانویه  سال جاری خاطر نشان کرد که کاربران این شبکه روزانه حدود 50 میلیون ساعت در پلت فرم این رسانه اجتماعی وقت صرف می‌کنند. در واقع ابتکار جدید این شرکت مشخص می‌کند که چه نوع تعاملی "سالم" یا "غیرشخصی" است و به این ترتیب تعامل کاربران با دوستان و اعضای خانواده را بهبود می‌بخشد.

اما خبر جالب اینکه شرکت فیس بوک تنها قابلیت جدید مدیریت زمان را به اپلیکیشن خود اضافه نکرده است، بلکه در حال آزمایش ابزاری برای اینستاگرام با نام "یادآوری روزانه" (Daily Reminder) نیز است.

کد خبر 346678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.