قیمت دلار، ایران را ارزانترین مقصد گردشگری کرده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس در خصوص تأثیر افزایش تعرفه خروج از کشور بر صنعت گردشگری گفت: این افزایش تأثیر گذاری چندانی در صنعت گردشگری نخواهد داشت؛ بی شک کسانی این مسئله را تبلیغ کرده اند، اهل سفر نیستند.

حیدر علی عابدی در خصوص عوامل تأثیر گذار بر گردشگری و جذب توریسم در استان اصفهان به خبرنگار ایمنا گفت: تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری مثل هتل، فرودگاه، آژانس‌های هوایی، زمینی و مراکزی که گرداننده این صنعت هستند، جزء الزامات این امر هستند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: اصفهان در بحث توسعه هتل ها رشد خوبی داشته است؛ برای توسعه فرودگاه نیز در سال گذشته ما و همه نمایندگان اصفهان انرژی زیادی صرف کردیم و با هماهنگی مدیر فرودگاه‌های کشور و به خصوص تلاش مدیر فرودگاه اصفهان و نیز همکاری پایگاه هشتم شکاری قرار است از بیش از ۴۰۰ هکتار از زمین های منطقه، به فرودگاه واگذار شود.

فرودگاه اصفهان در مسیر توسعه است

وی افزود: از آنجا که فرودگاه اصفهان هنوز جایگاه و موقعیت لازم و در شأن خود را ندارد، نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی مصوبه ای را در بودجه سال ۹۷ تصویب کردند که هزینه این زمین‌ها داده شود و فرودگاه اصفهان توسعه پیدا کند.

عابدی خاطر نشان کرد: در بخش توسعه صنعت هواپیمایی نیز در حال رایزنی برای جذب شرکت‌های خصوصی هستیم که علاوه بر شرکت های موجود، یک شرکت کوچک خصوص هم برای صنایع هوایی و پرواز های کوتاه یا سبک داشته باشیم.

برای تبدیل سازمان گردشگری به وزارت خانه تلاش می‌کنیم

نماینده مردم اصفهان گفت: در بحث توسعه آژانس ها نیز در تلاش هستیم تا موانع را برطرف کنیم و مهمترین اقدام در این حوزه تبدیل سازمان گردشگری به وزارت گردشگردی است. خوشبختانه قدم‌های اولیه برای این امر در مجلس شورای اسلامی برداشته شده، کلیات آن تصویب شده و به کمیسیون اجتماعی رفته است، اگر سازمان گردشگری تبدیل به وزراتخانه شود، قدم بزرگی برای توسعه گردشگری به حساب می آید.

نماینده مردم اصفهان افزود: فعالیت برای تقویت گردشگری داخلی ایجاد زیرساخت های لازم در این حوزه است و نمایندگان مجلس آن را دنبال می کنند.

افزایش تعرفه خروج تأثیری بر صنعت گردشگری ندارد

عابدی در خصوص تأثیر افزایش تعرفه خروج از کشور گفت: آن هایی که دست اندرکار هستند می دانند که این افزایش تأثیر گذاری چندانی در صنعت گردشگری نخواهد داشت؛ بی شک کسانی این مسئله را تبلیغ کرده اند، اهل سفر نیستند.

نماینده مردم اصفهان در مورد کاهش هزینه های سفر به ایران برای جذب گردشگر بیشتر نیز گفت: من فکر می کنم در بین کشورهای مختلف، ایران ارزان‌ترین مقصد برای گردشگران است؛ به خصوص باتغییراتی که اخیراً قیمت دلار در ایران داشته است، توریست های خارجی وقتی وارد ایران می شوند، ارزانی قیمت ها برایشان غیرقابل تصور است و بنابراین در حال حاضر ایران می تواند مقصد فوق العاده‌ای برای گردشگران خارجی باشد.

کد خبر 346603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.