آمار کم‌توانان جسمی کشور بالاتر از میانگین جهانی است

خوانسار- رییس اداره بهزیستی خوانسار گفت: در کشور آمار کم‌توانان جسمی و نوزادان مادرزادی از میانگین جهانی بالاتر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، فرزاد محمدی پور در حاشیه بازدید مدیر کل بهزیستی استان از مراکز توانبخشی شهرستان، اظهار کرد: سازمان  بهزیستی در دو مقوله رسیدگی به امور معلولان و کم‌توانان جامعه و در بخش آسیب‌های اجتماعی فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه در کشور آمار کم توانان جسمی و نوزادان مادرزادی از میانگین جهانی بالاتر است، گفت: باید به کم‌توانان و معلولان توجه ویژه ای شود، زیرا جامعه به سمت سالمندی پیش می‌رود و هر سال با توجه به آمار تصادفات جاده‌ای به معلولان جامعه نیز اضافه می‌شود.

رییس اداره بهزیستی خوانسار گفت: سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی است و بر اساس مأموریت‌های ذاتی باید در بعضی از مسائل ورود پیدا کند. هر آسیبی که دامن گیر کشور شود متولی رسیدگی به این امور سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه هر آسیبی که دامن گیر کشور شود سازمان بهزیستی متولی رسیدگی به آن است، گفت: از بین ۸۹ مورد آسیب اجتماعی مشکل اقتصادی، اشتغال  و اعتیاد عامل اصلی طلاق در جامعه هستند.

محمدی پور افزود: در شهرستان خوانسار یک مجتمع شهری، دو مجتمع روستایی، شش مهد کودک، یک کمپ  و دو مرکز مشاوره زیر نظر اداره بهزیستی خوانسار فعالیت دارند.

وی افزود: در مرکز بقیه اله‌اعظم و مجتمع کم‌توانان ذهنی افراد بالای ۱۴ سال و کم‌توانان ذهنی زیر ۱۴ سال و  در خانه کودک و نوجوان دختران بی سرپرست و بدسرپرست نگهداری می‌شوند، همچنین در شهرستان خوانسار یک خانه سالمندان نیز فعالیت دارد.

رییس اداره بهزیستی خوانسار افزود: از سوی دولت ۸۰ میلیون تومانی برای کمک به این مراکز پرداخت می‌شود.

کد خبر 346445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.