احزاب باید دلیل عدم برگزاری کنگره خود را اعلام کنند

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: برای تطبیق دادن احزاب با قانون جدید، مهلتی به احزاب داده شد که این مهلت ۱۴ خرداد به پایان رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، قاسم میرزایی نکو در خصوص پایان مهلت تطبیق احزاب با قانون جدید، اظهار کرد: برای تطبیق دادن احزاب با قانون جدید، مهلتی به آن‌ها داده شد که این مهلت ۱۴ خرداد به پایان رسید، احزاب باید تا پایان آن مهلت، خود را با تغییرات قانون وفق می‌دادند.

عضو کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بیان کرد: مقرر شده بود که همه احزاب و دبیران کل احزاب اگر نتوانستند کنگره خود را تشکیل دهند و با قانون جدید تطبیق دهند، گزارشی را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بدهند تا مشخص شود در چه مرحله‌ای از تطبیق هستند.

میرزایی نیکو ادامه داد: اگر احزاب نتوانسته‌اند کنگره خود را تشکیل دهند باید دلایل عدم برگزاری کنگره را اعلام کنند، دلایل در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب بررسی می‌شود، البته در صورت اعلام بازهم دبیران کل احزاب باید تلاش کنند تا کنگره خود را تشکیل دهند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانونی در سال ۶۰ وضع شده بود که در سال ۹۵ اصلاح شد و اکنون احزاب باید خود را با احزاب جدید تطبیق دهند، گفت: احزاب باید تعداد عضو، مرامنامه و اساسنامه حزب را به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب ارائه کنند تا اگر ناقص است، اصلاح شود و دفاتری که باید در استان‌ها داشته باشند را نیز باید برپا دارند.

وی افزود: احزاب برای تصمیم گیری در مورد تطبیق خود با قانون احزاب باید مجمع تشکیل دهند و در این زمینه احزاب بزرگ برای تشکیل مجمع با مشکل مواجه می‌شوند، زیرا هزینه برگزاری مجمع سنگین می‌شود و زمان کمی هم در اختیار داشتند.

میرزایی نیکو گفت: احزاب درخواست فرصت کردند ولی چون قانون اجازه تمدید مهلت نمی‌دهد، دلایل آن‌ها بررسی می‌شود و احزاب تا موقع بررسی دلایل شان، وقت دارند تا کنگره را تشکیل دهند.

کد خبر 346102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.