برترین اسکواش بازان جام مولای عرشیان مشخص شدند

مسابقات اسکواش جام مولای عرشیان با حضور ۱۶ اسکواش باز در آکادمی اسکواش شهید نصر اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اختتامیه مسابقات اسکواش آقایان جام مولای عرشیان سه شنبه شب، بیست و هفتم ماه مبارک رمضان با حضور علیرضا نصر اصفهانی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، حبیب الله ناظریان معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، محسن رویگری رییس ورزش محلات معاونت ورزشی تفریحی شهرداری اصفهان و هدا محمدی رییس هیئت اسکواش استان اصفهان در آکادمی اسکواش شهید نصر برگزار شد.

این مسابقات با حضور ۱۶ ورزشکار آقا در رده سنی آزاد و به صورت تک حذفی برگزار شد که پس از انجام ۱۵ مسابقه نفرات برتر مشخص شدند.

علیرضا نصر اصفهانی نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در مورد برگزاری این مسابقات اظهار کرد: اسکواش یکی از ورزش هایی است که کمتر شناخته شده اما این رقابت ها بسیار خوب بود و ورزشکاران و افرادی که این مسابقات را از نزدیک تماشا کردند بسیار لذت بردند. امیدارم ورزشهایی که کمتر شناخته شده اند و البته پر تحرک هستند از جمله اسکواش، بیشتر مورد تبلیغ قرار بگیرند و زمینه هایی فراهم بشود که بیشتر ترویج پیدا کند.

نصر گفت: نزدیک به ۷ یا ۸ سالن اسکواش در اصفهان داریم و اگر تعداد این سالن ها که خیلی هم پر هزینه نیست افزایش پیدا کند، فکر می کنم با توجه به پتانسیل های خوب این رشته در اصفهان، شاهد موفقیت ورزشکاران شهرمان باشیم.

وی افزود: طبق آمار، نزدیک به ۳۰۰ آقا و خانم در رشته اسکواش فعالیت می کنند و من امیدوارم این کار خوبی که در ایام ماه مبارک رمضان انجام شده، در طول سال هم ادامه پیدا کند. آقای محمدی رییس هیئت اسکواش هم با انگیزه بالا و جذب اسپانسر توانسته است بخشی از کاستی های این ورزش را از لحاظ اقتصادی برطرف کند و من مطمئن هستم اسکواش مانند سایر ورزشها در اصفهان آینده خیلی خوبی دارد.

حبیب‌الله ناظریان معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه رشته‌های ورزشی که جنبه نشاط‌آوری داشته و مهیج است را باید بیشتر به جامعه معرفی کنیم، اظهار کرد: مطمئناً اگر جامعه شهروندی اطلاعات خوبی در خصوص ورزش اسکواش کسب کنند، بیشتر به سمت این ورزش‌ جذب می‌شوند.

وی با بیان اینکه اسکواش رشته جذابی است و این مسابقات با استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها روبه‌رو، افزود: حضور خانواده‌ها در رقابت‌های ورزشی برای ما ارزشمند است. با تعامل با اداره‌کل ورزش و جوانان استان و هیئت اسکواش استان اصفهان سعی دارد در راه شناساندن این رشته مفرح به شهروندان بیش از گذشته تلاش کند.

سید هدا محمدی رییس هیئت اسکواش استان اصفهان در حاشیه این مسابقات به خبرنگار ایمنا گفت: به لطف سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برای دومین سال متوالی اسکواش در لیست رشته‌های ورزشی جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان قرار گرفت که قطعاً با توجه به تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های گسترده شهری‌ صورت گرفته، این اتفاق می‌تواند در بحث گسترش اسکواش در سطح اصفهان تأثیر به‌سزایی داشته باشد. 

وی ابراز امیدواری کرد: این دوره از مسابقات هر چه بیشتر ذهنیت مدیران شهری و استانی را نسبت به این رشته به جهت گسترش سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و حمایت‌های مادی و معنوی افزایش دهد.

در پایان این مسابقات، آقایان علی حقیقت مقام اول، امیر رضا شاکریان مقام دوم، محمد چنگانیان و سروش حقیقت مقام سوم مشترک را کسب کردند.

کد خبر 345883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • همشهري IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۴
    0 0
    ممنون از زحمت كشان ورزش