پایان گروگان‌گیری در پاریس

در حالی که پلیس پاریس پیش از این از وقوع یک گروگان‌گیری در این شهر خبر داده بود، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این گروگان‌گیری پس از ساعاتی با دستگیری عامل آن پایان یافته است.

به گزارش ایمنا، وزیر کشور فرانسه اعلام کرد که این رویداد با دستگیری فرد گروگان‌گیر و آزادی گروگان‌ها به پایان رسیده است. فرد گروگان‌گیر ادعا کرده بود که بمب و اسلحه در اختیار دارد و چندین تن را از جمله یک زن باردار در یک ساختمان گروگان گرفته بود.

گروگانگیر گفت‌وگو با مقامات سفارت ایران در فرانسه را خواستار شده  و مدعی شده بود که با خود بمب دارد. این حادثه در خیابان «پُتی اِکرویی» در ناحیه ۱۰ پاریس رخ داده؛ گروگانگیر که علاوه بر بمب ادعایی، یک سلاح کمری هم در دست داشت، گفته بود پلیس نباید در منطقه حاضر شود.

 گروگانگیر می خواست از طریق دیپلمات های جمهوری اسلامی «پیامی به دولت فرانسه» بدهد، پلیس پاریس وضعیت گروگانگیری را «مبهم» توصیف کرده بود.

پیش از پایان گروگان گیری آخرین گزارش‌های خبرگزاری اسپوتنیک حاکی از آن بود که یکی از گروگان‌ها آزاد شده است. شهرداری پایتخت فرانسه نیز اعلام کرده بود که پلیس پاریس عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با این گروگان‌گیری آغاز کرده است. انگیزه فرد گروگان‌گیر هنوز مشخص نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 345853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.