اکران اینترنتی مستند «توران خانم»

همزمان با زادروز توران میرهادی، فیلم مستند «توران خانم» به کارگردانی «رخشان بنی‌اعتماد» و «مجتبی میرتهماسب» به صورت اینترنتی اکران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، همزمان با زادروز توران میرهادی، اکران اینترنتی مستند «توران خانم» به کارگردانی رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب آغاز می‌شود. رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از مهرماه سال ١٣٩١ تا آبان‌ماه ١٣٩٥ و آخرین روزهای حیات خانم میرهادی همراه او بودند و لحظات زندگی و تلاش‌هایش برای انتشار فرهنگ‌نامه کودکان و نوجوانان را ثبت کردند. ماحصل این کار، مستند «توران خانم» است که به‌عنوان هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های مستند «کارستان» آماده نمایش شده است.

سیده توران میرهادی سال ۱۳۰۶ در شمیران به دنیا آمد. او نویسنده برجسته ادبیات کودکان، کارشناس آموزش و پرورش و شخصیت برجسته فرهنگی بود که  بیش از ۶۰ سال در زمینه فرهنگ و ادبیات کودکان فعالیت داشت. وی یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است و از سال ۱۳۵۸ سرپرستی تدوین و تألیف فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را برعهده داشته‌است. اهالی حوزه ادبیات و کودک، توران میرهادی را به‌عنوان «مادر ادبیات کودک و نوجوان در ایران» می‌شناسند. میرهادی ۱۸ آبان‌ماه ۱۳۹۵ درگذشت.

به گزارش ایمنا، فیلم مستند «توران خانم» تنها به مدت ۴۸ ساعت از ساعت ۱۹ شنبه ۲۶ خردادماه تا ساعت ۱۹ دوشنبه۲۸ خردادماه در شبکه "هاشور" نمایش داده خواهد شد. علاقمندان برای تهیه بلیت این فیلم می‌توانند به نشانی اینترنتی hashure.com/ekran مراجعه کنند.

تمام درآمد حاصل از فروش این فیلم ازسوی کارگردانان و تهیه کنند اثر دراختیار "شورای کتاب کودک" و"فرهنگنامه کودکان و نوجوانان" قرار خواهد گرفت.

کد خبر 345792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.