مردادماه، پایان مهلت واگذاری زمین به حاشیه نشینان شهرضا

شهرضا - رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا از ایجاد تسهیلاتی برای واگذاری زمین به برخی از واجدان شرایط در مناطق حاشیه‌ای این شهرستان خبر داد.

غلامرضا سبزواری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، اظهار کرد: در سالیان گذشته در بعضی مناطق شهرستان به ویژه در منطقه «طالقانی»، افرادی بدون آگاهی از قوانین دولتی، اقدام به تصرف اراضی و ساخت و ساز در آن‌ها کرده‌اند.

وی ادامه داد: در بیشتر این گونه اراضی تصرف شده، ساخت و ساز صورت گرفته به همین دلیل لازم است تدابیری برای احقاق حقوق دولت و استیفای بیت‌المال و مالیان این سازه‌ها انجام شود.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا در ادامه افزود: براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی فروش زمین این گونه واحدهای مسکونی طبق ضوابط و مقررات خاصی صادر شده است.

سبزواری تصریح کرد: متقضیان در صورتی می‌توانند از تسهیلات این طرح استفاده کنند که عملیات ساختمانی آنان تا پایان سال ۱۳۸۳ پایان یافته و به تأیید مراجع ذی‌صلاح رسیده باشد.

وی گفت: متقاضیان باید پنج سال سابقه سکونت در شهرستان شهرضا را داشته، متأهل و حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد؛ همچنین متقاضیان نباید از ۲۲ بهمن‌ماه سال ۱۳۵۷ تاکنون از امکانات دولتی استفاده کرده باشند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرضا تأکید کرد: افراد متقاضی واجد شرایط استفاده از تسهیلات این طرح می‌توانند حداکثر تا ابتدای مردادماه امسال با مراجعه به این اداره برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی اقدام کنند.

سبزواری با بیان اینکه مهلت قانونی مقرر در این طرح قابل تمدید نیست، تصریح کرد: فروش این زمین‌ها تا ۱۵۰ متر با قیمت منطقه بندی و مازاد بر این متراژ با قیمت کارشناسی ممکن است.

کد خبر 345707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.